جاذبه‌های گردشگری بوداپست مجارستان

جاذبه‌های گردشگری بوداپست مجارستان

بوداپست پایتخت مجارستان با فضایی منحصر بفرد و ایده آل برای علاقمندان به موسیقی کلاسیک کلاس جهانی. مقصدی که به سرعت در حال گسترش در بین جوانان اروپایی می‌باشد. بوداپست یکی از مفرح‌ترین و محبوب‌ترین شهرهای دنیا محسوب می‌شود که به لطف مناظر زیبا و ساختمان‌هایی با معماری فوق‌العاده، به پاریس اروپای شرقی شهره است. در سال 1987 بانک دانوب این شهر، قلعه بودا و بلوار آندرسی در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شده‌اند. در ادامه به معرفی کامل این شهر خواهیم پرداخت.

پنجشنبه 1 شهریور 1397
7250

بوداپست (تلفظ مجارستانی Boo-Dah-Pesht)

پایتخت مجارستان با فضایی منحصر بفرد و ایده آل برای علاقمندان به موسیقی کلاسیک کلاس جهانی.

مقصدی که به سرعت در حال گسترش در بین جوانان اروپایی می‌باشد. بوداپست یکی از مفرح‌ترین و محبوب‌ترین شهرهای دنیا محسوب می‌شود که به لطف مناظر زیبا و ساختمان‌هایی با معماری فوق‌العاده، به پاریس اروپای شرقی شهره است.

در سال 1987 بانک دانوب این شهر، قلعه بودا و بلوار آندرسی در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شده‌اند.

بوداپست رود دانوب

شهر بوداپست کنونی نتیجه ادغام دو شهر بودا و پست (و شهر کوچکتر و دورتر اوبودا) می‌باشد. ناحیه بودا مناطق غربی دانوب شامل قلعه هیل، بودا هیل و اوبودا تا شمال را در بر می‌گیرد.

ناحیه پست مناطق شرقی دانوب را در نظر می‌گیرد.

شهر بوداپست به 23 منطقه تقسیم شده است. بوداپست پایتخت اقتصادی، تاریخی و فرهنگی مجارستان است که حدود 2 میلیون نفر جمعیت دارد و سالانه پذیرای حدود 2.7 میلیون بازدید کننده از دیگر نقاط دنیا می‌باشد.

بوداپست

هزینه سفر به مجارستان

به جز هزینه‌های مربوط به جاذبه‌های گردشگری و رستوران‌ها، سایر هزینه‌های مربوط به سفر در مجارستان پایین‌تر از هزینه‌های مشابه در اروپای غربی می‌باشد.

درآمد ساکنان بوداپست در مقایسه با هزینه‌های زندگی به نسبت پایین است. نرخ بیکاری در مجارستان بالا می‌باشد و بسیاری از افراد در مشاغل کم درآمد مشغول به کار می‌باشند. حتی شهروندان تحصیل کرده طبقه متوسط با مشاغل خوب نیز درآمد کمتری نسبت به همتایان خود در اروپای غربی دارند.

برای ساکنان با درآمد عالی و توریست‌هایی از کشورهای متمول‌تر، بوداپست خدمات هتل، تفریح، خرید و جاذبه‌های گردشگری خوبی ارائه می‌دهد.

اطلاعات رسمی گردشگری

می‌توانید بروشورهای مورد نیاز و نقشه کامل بوداپست و مجارستان را از این مراکز بصورت رایگان دریافت نمایید.

دفتر گردشگری بوداپست: 1115

مرکز اطلاعات گردشگری: 1051

حمل و نقل

فرودگاه‌ها: فرودگاه بین‌المللی Liszt Ferenc با نام قدیمی Ferinegy بزرگترین فرودگاه مجارستان است و در 16 کیلومتری جنوب شرقی مرکز بوداپست واقع شده است و با وسایل نقلیه عمومی به مرکز شهر متصل است.

بوداپست از طرق مختلف به خصوص از طریق خطوط هوایی Ryanair و Wizzair به شهرهای سرتاسر اروپا متصل است. تعداد پروازهای مستقیم از بوداپست با افزایش گردشگری رو به افزایش است.

قطار: خط ریلی قطار، بوداپست را تقریبا با تمام کشورهای اروپای مرکزی و شرقی مرتبط کرده است. تمام ایستگاه‌های قطار بوداپست به سیستم مترو متصل می‌باشند.

بوداپست-برلین (حدود 8 ساعت)

بوداپست-وین (حدود 3 ساعت)

بوداپست-پراگ (حدود 7 ساعت)

بوداپست-زاگرب (حدود 7 ساعت)

بوداپست-بلگراد (حدود 8 ساعت)

بوداپست-مسکو (حدود 39 ساعت)

تاکسی: تنها اپراتور قراردادی تاکسی از فرودگاه Fatoxi می‌باشد که بسته به مقصد مسافرین هزینه آن بین 5000 تا 10000 فورینت مجارستان (HUF) خواهد بود. (هزینه تاکسی برای هر کیلومتر در حال حاضر 280 فورینت می‌باشد.)

فقط از تاکسی‌هایی با آرم شرکت تاکسی‌رانی استفاده نمایید و پیشنهاد رانندگان تاکسی در ترمینال فرودگاه یا ایستگاه راه آهن را قبول نکنید تا مجبور به پرداخت هزینه گزاف نشوید.

شماره تماس شرکت تاکسی‌رانی Budapest Taxi: +36-1 266-6666

خدمات تاکسی آنلاین:Budataxi

 سیستم حمل و نقل عمومی بوداپست بطور کلی قابل قبول می‌باشد و گردشگران می‌توانند با مترو یا اتوبوس به اکثر مناطق دسترسی داشته باشند. زیرساخت‌های حمل و نقل عمومی بوداپست در مقایسه با شهرهای اروپای غربی فرسوده‌تر می‌باشد و از نظر راحتی، تهویه و ابزارهای گرمایشی و سرمایشی ضعیف‌تر می‌باشد. اما با این وجود هنوز هم حمل و نقل عمومی یک گزینه خوب برای گردشگران می‌باشد. شرکت حمل و نقل عمومی بوداپست به نام BKK می‌باشد که وبسایت این شرکت دارای نسخه انگلیسی بوده و گردشگران می‌توانند نقشه‌ها و برنامه سفر خود را از آنجا فراهم نمایند.

مترو: شبکه زیرزمینی متشکل از چهار خط مترو (که آخرین آن در سال 2014 افتتاح شده است)، ارتباط بین مکان‌های گردشگری مرکزی را با راه آهن و ایستگاه‌های اتوبوس را فراهم می‌کند بسیاری از ایستگاه‌های مترو اخیرا بازسازی شده‌اند و عموما دارای مغازه‌های کوچک، نانوایی و ... می‌باشند.

خط 1: خط تاریخی m1 یا خط زرد رنگ-پارک شهر را به جاذبه‌های توریستی در مرکز پست متصل می‌کند و در اپرا و میدان قهرمانان نیز توقف دارد. مسیر آن در امتداد بلوار زیبای Andrassy می‌باشد. M1 نخستین خط زیرزمینی در قاره اروپا (قبل از لندن) است که در جشن‌های هزاره در سال 1896 ساخته شده است.

خط 2: خط m2 یا خط قرمز رنگ-ایستگاه راه آهن جنوبی در بودا را با قسمت شرقی پست متصل می‌کند.

خط 3: خط m3 یا خط آبی رنگ-مسیر بین فرودگاه و مرکز شهر (این خط از 4 نوامبر تا آخر سال 2018 به منظور تامیرات بسته خواهد بود.)

خط 4: خط m4 یا خط سبز رنگ-ترمینال راه آهن بین‌المللی Keleti Palyaudvar را با ایستگاه راه آهن Kelen Fold در بودا مرتبط می‌سازد.

مکان‌های گردشگری بوداپست

رود دانوب، شهر بوداپست را به دو بخش غربی (بودا) و شرقی (پست) تقسیم می‌کند.

پل ارپد بوداپست: طولانی‌ترین پل بوداپست به طول 973 متر که در سال 1950 افتتاح شد.

پل مارگارت: پلی در ناحیه جنوبی جزیره مارگارت در شمال مرکز بوداپست که در سال 1901 ساخته شده و در زمان جنگ جهانی دوم در اثر انفجار ویران شده و سپس در سال 1948 بازسازی شده است.

پل زنجیر بوداپست: قدیمی‌ترین، معروفترین و بی‌شک زیباترین پل بوداپست و نخستین پل دائمی در سرتاسر رود دانوب که در سال 1849 ساخته شده است.

پل زنجیر بوداپست

پل الیزابت: در سال 1903 کار ساخت این پل به اتمام رسیده است اما در جنگ جهانی دوم ساختار آن نابود شده و در نهایت توسط یک پل کابلی مدرن در سال 1964 جایگزین شد که سومین پل جدید شهر می‌باشد.

پل آزادی: این پل ساده اما زیبا در سال 1896 افتتاح شد و اخیرا به مناسبت جشن هزاره مجارستان به سبک هنر مدرن بازسازی شده است.

پل راکوزی: جوانترین پل بوداپست با معماری مدرن و نورپردازی خیره کننده که آیینه کاری‌های آن نیز بر زیباییش افزوده است. ساخت این پل از سال 1992 تا 1995 به طول انجامیده است.

ساختمان پارلمان ملی مجارستان: بزرگتربن ساختمان در اروپا طراحی معمار بزرگ امیر استیندل در سال 1896 که از سال 1880 تا 1902 ساخته شده است.

کاخ سلطنتی: محبوبترین جاذبه گردشگری منطقه. ورود به محوطه رایگان می‌باشد اما برخی از موزه‌ها و جاذبه‌های دیگر نیاز به پرداخت ورودیه دارند.

گالری ملی Nemzeti Galeria: گالری هنری داخلی کاخ سلطنتی؛ هزینه ورودی این گالری 700 HUF برای مسافرین اتحادیه اروپا و حدود 1400 HUF برای مسافرین عادی می‌باشد.

خانه ترور Terror Haza: واقع در خیابان Csengery که توسط نازی‌ها و پلیس سیاسی و امنیت ملی به عنوان دفتر مرکزی به کار گرفته شده است.

تالار هنر: Mucsarnot نمایشگاه هنرهای مدرن از آثار هنرمندان مجارستان و بین‌الملل.

جزیره مارگاریت: Margitzigert و پارک‌های بزرگ آن از جمله مکان‌های دیدنی دلپذیز برای استراحت و گردش می‌باشند. این جزیره از هر دو بخش بودا و پست از طریق پل مارگاریت قابل دسترسی می‌باشد.

کلیسای سنت استفان: مرتفع‌ترین کلیسای بوداپست که کار طراحی و ساخت آن از سال 1851 تا 1905 بطول انجامید.

جاذبه های گردشگری بوداپست

برخی از فستیوال‌های بوداپست:

آوریل: فستیوال بهاره بوداپست- از موسیقی کلاسیک گرفته تا هنرهای نمایشی و دیگر اتفاقات فرهنگی را می‌توانید در این فستیوال تجربه کنید.

می: فستیوال آزاد سه روزه-جشن تابستانی با اجرای خوانندگان مشهور مجارستان در مرکز شهر مجارستان

دسامبر: بازار کریسمس بوداپست-بازار اصلی در پست و نزدیک به ایستگاه مترو؛ جواهرات، کارت‌های کریسمس، شیرینی‌های مخصوص، زیورآلات، صنایع دستی چوبی و لباس‌های مخصوص کریسمس، حال و هوای کریسمسی این بازار را به شما منتقل خواهند کرد.

نظر بدهید