پربازدیدترین جاذبه های گردشگری دبی

پربازدیدترین جاذبه های گردشگری دبی

دبی یکی از برترین مقصدهای گردشگری در جهان است. در سال 2016، نزدیک به 15 میلیون گردشگر حداقل یک شب در این شهر اقامت داشته‌اند که با توجه به جمعیت 2.8 میلیون نفری دبی، بسیار قابل توجه است. در حقیقت می‌توان گفت نسبت گردشگر به ساکنین دبی بیش از 5 به 1 است. که بالاترین نسبت در جهان است. اگر به تازگی به دبی سفر کرده باشید قطعا از ازدحام گردشگران در این شهر به وجد آمده‌اید و اگر در چند سال گذشته چندین بار به دبی سفر کرده باشید، افزایش تدریجی این تعداد را به چشم دیده‌اید. این افزایش گردشگر طبیعتا در جاذبه‌های گردشگری دبی نیز دیده می‌شود. در ادامه پربازدیدترین و شلوغ‌ترین جاذبه‌های گردشگری دبی را معرفی خواهیم کرد؛ با مجله گردشگری آهنگ سفر همراه باشید.

سه شنبه 12 شهریور 1398
2853

پربازدیدترین جاذبه های گردشگری دبی

1- دبی مال | Dubai Mall

دبی مال پربازدید ترین جاذبه گردشگری دبی

پربازدیدترین جاذبه دبی تا به امروز، دبی مال است.

دبی مال در نزدیکی بلندترین ساختمان جهان یعنی برج خلیفه واقع شده است. در سال 2015 دبی مال بیش از 80 میلیون بازدید را به خود جلب کرده است. این بدان معناست که تقریبا 220 هزار نفر در روز در این مرکز خرید قدم می‌زنند که این رقم برای هر کدام از 1200 مغازه این مال183 بازدید در روز است.

نکته بسیار جالبی که در این مرکز خرید وجود دارد تهویه مطبوع آن است چرا که در غیر این صورت بودن در فروشگاه شهر شلوغی مانند دبی می‌تواند بسیار آزار دهنده باشد.

نکته جالب اینکه هرچند دبی مال بزرگترین مال دنیا از نظر وسعت می‌باشد، تعداد فضای قابل اجاره در آن 19 عدد می‌باشد و بقیه فضای مال را آبشارها، پاتیناژ، آکواریوم و ... اشغال کرده است.

جهت اطلاع از تور دبی از مشهد با ما در تماس باشید.

 

2- جزایر مصنوعی نخل | The Palm Islands

جزایر مصنوعی نخل دبی در امارات متحده عربی

ارائه آمار دقیق بازدیدکنندگان جزایر نخل دبی (جزایر مصنوعی واقع در ساحل دبی)، مانند شمارش درختان نخل بسیار دشوار است اما آمارهای اخیر حاکی از آن است که جزیره نخل جمیرا (بزرگترین و محبوب‌ترین این جزایر) جمعیتی بین 9 تا 11 هزار گردشگر در روز به خود می‌بیند و کمی بالاتر از برج خلیفه، به عنوان دومین جاذبه پر طرفدار دبی معرفی می‌گردد. خیابان‌های جزایر نخل بسیار باریک است و اگر قصد رانندگی در آن‌ها را دارید باید ترافیک آن را به جان بخرید.

نکته دیگری که باید به آن توجه کرد این است که اگر چه نمای جزایر نخل دبی از فضا یا از بالای آسمان‌خراش‌های نزدیک به آن بسیار چشم‌نواز است، هنگام قدم زدن یا رانندگی در این منطقه شکل جزایر کاملا مشهود نیست.

3- برج خلیفه | The Burj Khalifa

برج خلیفه دبی بلندترین ساختمان جهان

برج خلیفه با ارتفاع 2722 متر، در حال حاضر بلندترین ساختمان جهان است. این ساختمان در سال 2013، 1.87 میلیون بازدیدکننده را به خود جلب کرده است که به طور متوسط روزانه بیش از 5000 نفر از این ساختمان زیبا و جذاب دیدن می‌کنند.

4- آکواریوم دبی| Dubai Aquarium

آکواریوم دبی

آکواریوم دبی نیز دقیقا همانند برج خلیفه در نزدیکی دبی مال قرار دارد و باعث شده است که این آکواریوم یکی از جاذبه‌های ارزشمند دبی قلمداد شود.

آکواریوم دبی در اولین سال افتتاح خود (2011)، 1.5 میلیون بلیت فروخته است. بطور متوسط روزانه 4000 نفر از تماشای زندگی زیر آب در آکواریوم دبی لذت میبرند، برخی به تفریحاتی مثل غواصی می‌پردازند و یا به تماشای نمایش پری دریایی می‌نشینند.

5- پارک آبی وایلد وادی| Wild Wadi Water Park

پارک آبی وایلد وادی دبی

با وجود اینکه متوسط دمای هوای دبی در تابستان از 48 درجه سانتیگراد فراتر می‌رود، این جایگاه برای یک پارک آبی کمی عجیب بنظر می‌رسد. با این حال بازدید از پارک آبی وایلد وادی کمتر از 1.000.000 در سال است.

بازدید روزانه 2 هزار و 400 نفر در برابر بازدید روزانه دیگر جاذبه‌های پرطرفدار و شلوغ دبی، رقمی بسیار ناچیز است.

6- اسکی دبی | Ski Dubai

اسکی دبی

تجربه اسکی در وسط بیابان دبی، تجربه‌ای است که افراد کمی تلاش می‌کنند آن را از دست ندهند. هرچند در اسکی دبی با توجه به اینکه در یک محیط مصنوعی با هوایی بسیار مطبوع قرار دارید، بودن در بیابان را احساس نمی‌کنید.

سه چهارم از جمعیت یک میلیون نفری طرفدار ورزش اسکی در خاورمیانه، به لطف نادر بودن برف در این منطقه و کم بودن پیست‌های اسکی، دبی را به عنوان مقصد اسکی خود انتخاب می‌کنند.

7- مسجد جمیرا| Jumeirah Mosque

مسجد جمیرا در دبی

آمار دقیق بازدید از این مکان مقدس وجود ندارد اما مسجد جمیرا یکی از شلوغ‌ترین جاذبه‌های دبی محسوب می‌شود. البته مسجد جمیرا یک مکان عبادت فعال است  و تنها جاذبه توریستی محسوب نمی‌شود؛ اما با این وجود نیز جمیرا مشهورترین مسجد دبی است و این شهرت را مدیون معماری جدید خود می‎باشد که با قدمتش در تضاد است.

از دیگر مکان‌های قابل ملاحظه و دیدنی دبی که همچنین از مهم‌ترین مکان‌های تاریخی دبی نیز هستند، بازار قدیمی Old Souk و دهکده میراث دبی است که گردشگران را به گذشته‌های این شهر می‌برد.

نظر بدهید