جاذبه های گردشگری هانوی

جاذبه های گردشگری هانوی

هانوی شهری با جاذبه های طبیعی و تاریخی فراوان است و هر ساله گردشگرانی با سلیقه های متفاوت از سراسر جهان را به کشور ویتنام میکشاند. در ادامه با ما همراه باشید تا برخی از برجسته ترین جاذبه های ویتنام را به شما معرفی کنیم. اگر به هانوی سفر میکنید بازدید از این مکان ها را از دست ندهید.

سه شنبه 8 خرداد 1397
9249

 هانوی شهری با جاذبه های طبیعی و تاریخی فراوان است و هر ساله گردشگرانی با سلیقه های متفاوت از سراسر جهان را به کشور ویتنام میکشاند. در ادامه با ما همراه باشید تا برخی از برجسته ترین جاذبه های ویتنام را به شما معرفی کنیم. اگر به هانوی سفر میکنید بازدید از این مکان ها را از دست ندهید.

دهکده باستانی دانگ نگاک

در فاصله 10 کیلومتری پایتخت ویتنام، هانوی، محله باستانی دانگ نگاک یکی از معدود دهکده‌هایی است که هنوز معماری تاریخی و بافت فرهنگی خود را حفظ کرده است. این دهکده برای داشتن خانه‌های گروهی عظیم که برای عبادت استفاده می ‌شده است معروف است. با قدم گذاشتن به ورودی این دهکده اتمسفر آرامشبخش این روستا را حس خواهید کرد. اگر قصد دارید از فشارهای زندگی شهری فرار کنید در امتداد مسیر سنگ فرش شده حرکت کنید و با معماری باستانی این منطقه بیشتر آشنا شوید و از آرامش و سکوت حاکم بر آن لذت ببرید. این دهکده در گذشته با نام Ke Ve شناخته می‌شده است.

دانگ نگاک نیز چون دیگر روستاها توسعه یافته است اما معماری باستانی خود را تا حدودی حفظ کرده و همه ساله کارگردانان زیادی را از سرتاسر دنیا برای بازسازی صحنه‌های تاریخی به این منطقه می‌کشاند.

 دهکده باستانی در هانوی

موزه هنرهای زیبای ویتنام

یکی دیگر از مکان‌هایی که می‌توانید در سفر به هانوی از آن دیدن نمایید، موزه هنرهای زیبا در خیابان Nguyen Thai Hoc است که هنرهای دوره‌های تاریخی ویتنام در آن نشان داده شده است. این نخستین موزه ویتنام است و در آن روایت عامیانه‌ از جنگ ویتنام در قرن بیستم با مضمون میهن‌پرستی، شهادت و استراتژی نظامی مشاهده خواهید کرد.

 موزه هنرهای زیبا ویتنام

معبد بودایی ترن کواک

ویتنام معابد زیادی دارد؛ یکی از قدیمی‌ترین این معابد در هانوی و حتی در کل ویتنام، معبد ترن کواک است که با بیش از 1500 سال قدمت تبدیل به نمادی از هانوی شده است. ترن کواک یکی از مقاصد جذاب گردشگری برای توریست‌ها و بوداییان ویتنام و سراسر دنیا است که مربوط به اولین دولت ویتنام می‌شود و در طی دوره‌هایی دستخوش بازسازی شده اما همچنان هویت خود را حفظ کرده است.

 معبد بودایی در هانوی

موزه ملی تاریخ ویتنام

درست در قلب هانوی موزه ملی تاریخ ویتنام متعلق به قرن بیستم واقع شده است. یکی از معماری‌هایی که به خوبی ترکیب اصول معماری استعماری فرانسوی و ویتنامی را نشان می‌دهد. موزه همه روزه از ساغت 8 تا 12 و بعد از ظهرها از ساعت 13:30 تا 17:00 باز میباشد. قیمت ورودی این موزه تقریبا 2 دلار امریکا می‌باشد.

 موزه تاریخ ملی ویتنام

آرامگاه هوشی مین

در میدان "بادین" تقریبا به فاصله 3.5 کیلومتری دریاچه هوام کیم، آرامگاه هوشی مین قرار دارد، یکی از منحصربفردترین نمادهای تاریخی شهر هانوی و بنایی برای یادبود رئیس جمهور هوشی مین. برخلاف خواسته خود هوشی مین که تمایل داشت بعد از مرگش در مراسمی ساده در آرامگاه لنین مسکو سوزانده شود، آرامگاه او در هانوی برای بزرگداشت و قدردانی از زحمات این رهبر بزرگ در راستای اتحاد و استقلال ویتنام ساخته شد.

آرامگاه برای بازدید از ساعت 8 تا 11 رایگان می‌باشد.

 آرامگاه هوشی مین

موزه قوم‌شناسی ویتنام

طیف گسترده‌ای از صنایع دستی 53 اقلیت قومی ویتنام در این موزه نگهداری می‌شود. چیزی که درباره این موزه جالب است سرمایه‌گذاری عظیم انجام شده برای قرار گرفتن خانه‌های برجسته سنتی ویتنام در زمره دارایی‌های هانوی است. در ویژه برنامه‌های خاصی مانند فستیوال اواسط پاییز و سال نوی قمری، فعالیت‌های بیشماری در این موزه تدارک دیده می‌شود که جمعیت زیادی را به موزه می‌کشاند. هزینه ورودی این موزه در حال حاضر تقریبا 2 دلار و از ساعت 8:30 تا 17:30 باز می‌باشد.

 موزه قوم شناسی ویتنام

دریاچه هوان کیم

اگر به هانوی سفر می‌کنید، دریاچه هوان کیم یکی از اولین مکان‎هایی است که بازدید از آن را به شما پیشنهاد می‌کنیم. این دریاچه در قلب شهر هانوی و تنها به فاصله چند دقیقه از محله قدیمی هانوی واقع شده است. برای اهالی هانوی این رودخانه نمادی از فرهنگ و تاریخ مربوط به افسانه شمشیر جادویی است. منظره سرسبز و چشم نواز این رودخانه مامنی برای فرار از خیابان‌های پر هیاهو و شلوغ برای طبیعت دوستان به شمار می‌رود.

در طول جنگ در برابر مهاجمان مین در قرن 15، شمشیر جادویی بی‌ارزشی که طلسم داده شده بود به پادشاه Le Thai  داده شد. بعد  از 10 سال ادامه مبارزه مداوم با مهاجمان، در نهایت پادشاه بر چینی‌ها پیروز شد و استقلال ملت را احیا کرد. بر اساس این افسانه ویتنامی یک روز که پادشاه با قایقش در حال گذر از دریاچه بود، لاک پشت غول پیکری از دریاچه بالا آمد، شمشیر را از او گرفت و ناپدید شد و هرگز دوباره دیده نشد. پادشاه برای از دست دادن شمشیر ارزشمندش ناراحت شد اما موفق به یافتن شمشیر یا لاک پشت نشد و پی برد که خداوند باید شمشیر را به او قرض داده باشد تا با دشمنان بجنگد اما زمانی که فرمانروایی او آزاد شد، شمشیر باید باز پس گرفته شود. پس از آن پادشاه این دریاچه را دریاچه Hoan Kiem و یا دریاچه شمشیر بازگردانده شده نامید و دستور داد تا در وسط دریاچه برجی با مجسمه لاک پشت ساخته شود.

دریاچه هوان کیم علاوه بر این‌ها به داشتن لاک پشت‌های غول پیکر معروف می‌باشد. در اوریل 2011 برای اولین بار یکی از این لاک پشت‌ها که سن آن بین 80 تا 100 سال بود و وزنش به 440 پوند می‌رسید گرفه شد.

 دریاچه هانوی ویتنام

بازار گل کوانگ با

بازار شبانه گل در ویتنام، با عطرهایی که از گل‌ها در هوا پیچیده است و تا طلوع آفتاب روز بعد ادامه دارد یکی از جاذبه‌های ویتنام است. این بازار گل برای گلفروشانی است که با دوچرخه به فروش دسته گلهای رز و گل داودی می‌پردازند. حتی اگر قصد خرید گل ندارید دیدن این بازار و عکاسی در آن را از دست ندهید. نزدیک به تت (سال نو ویتنامی)، بازار شادتر و پر جنب و جوش‌تر می‌شود و گردشگران بسیاری را نه تنها برای خرید گل بلکه برای لذت بردن از حال و هوای تت به اینجا می‌کشاند.

بازار گل هانوی

نظر بدهید