ناشناخته‌های چین

ناشناخته‌های چین

چین در سال گذشته با پذیرش بیش از 56 میلیون گردشگر خارجی، رتبه سوم جذب گردشگر در جهان را از آن خود کرده است. اما سوال اینجاست که این آمار سرگیجه آور گردشگر به کجاهای چین سفر می‌کنند؟ احتمالا وقتی از چین صحبت به میان می‌آید ذهن ما می‌رود به دیوار چین و شهر ممنوعه پکن و بازارهای شانگهای. اما آیا اینها به تنهایی می‌توانند پذیرای این همه گردشگر باشند؟ آیا این سومین کشور پهناور و پر جمعیت‌ترین کشور جهان دیدنی‌هایش فقط منحصر به همین هاست؟ چین کشوری سرشار از رمز و راز و ناشناخته‌هاست؛ ترکیبی از زیباترین جلوه‌های طبیعت در کنار تمدنی کهن و باستانی.

شنبه 28 مهر 1397
4648

ناشناخته‌های چین

چین در سال گذشته با پذیرش بیش از 56 میلیون گردشگر خارجی، رتبه سوم جذب گردشگر در جهان را از آن خود کرده است. اما سوال اینجاست که این آمار سرگیجه آور گردشگر به کجاهای چین سفر می‌کنند؟

احتمالا وقتی از چین صحبت به میان می‌آید ذهن ما می‌رود به دیوار چین و شهر ممنوعه پکن و بازارهای شانگهای. اما آیا اینها به تنهایی می‌توانند پذیرای این همه گردشگر باشند؟ آیا این سومین کشور پهناور و پر جمعیت‌ترین کشور جهان دیدنی‌هایش فقط منحصر به همین هاست؟

چین کشوری سرشار از رمز و راز و ناشناخته‌هاست؛ ترکیبی از زیباترین جلوه‌های طبیعت در کنار تمدنی کهن و باستانی.

پارک ملی ژانگ جیاجیه:

پارک ملی ژانگ جیاجیه در نزدیکی شهری به همین نام و شمال استان هونان قرار گرفته است. جایی که صخره‌های سر به فلک کشیده از دل جنگل‌های بارانی بیرون زده‌اند و سر به ابرها می‌سایند.

در این منطقه بیش از 3000 ستون صخره‌ای با بیش از 200 متر ارتفاع عمود، هر کدام به فرمی حیرت انگیز از کف جنگل بالا رفته‌اند و در میانشان دره‌هایی عمیق با رودخانه‌ها، غارها و آبشارهای با شکوه پدید آمده‌اند. ژانگ جیاجیه در سال 1992 به عنوان میراث جهانی در یونسکو به ثبت رسید و در سال 2004 عنوان پارک زمین شناسی جهانی را از آن خود کرد.

کوه تیان من؛ قدم زدن بر بلندترین گذرگاه شیشه‌ای جهان

ستون‌هایی معلق در مه و آسمان. گذرگاهی باریک، عمیق و قوسی شکل که همیشه مه آلود است و به دروازه بهشت شهرت دارد. جایی که جیمز کامرون کارگران مطرح سینما، آن را به عنوان لوکیشن فیلم "آواتار" پرفروشترین فیلم تاریخ انتخاب کرد.

کوهستان اعجاب انگیز تیان من در شمال غرب استان هونان و  در نزدیکی شهر ژانگ جیاجیه واقع است. در این منطقه گذرگاهی باریک و عمیق در دل صخره‌ها به چشم می‌خورد که به آن دروازه بهشت می‌گویند و گردشگران دوست دارند تا آستانه این دروازه راهپیمایی کنند. دیگر جاذبه منحصر بفرد کوه تیان من وجود طولانی‌ترین تله کابین جهان است. عبور از فراز دره‌هایی عمیق با تله کابین، از لا به لای صخره‌هایی بلند که گویی در فضا معلق مانده‌اند، چشم اندازهایی بی همتا را پیشکش می‌کند.

اما سفر به اینجا ختم نمی‌شود و آنگاه که در بالای صخره‌ها از تله کابین پیاده شویم شاید یکی از هیجان انگیزترین تجربه‌های زندگی‌مان آغاز شود! چرا که اکنون باید روی راهروها و پله‌های تماما شیشه‌ای قدو بگذاریم که صدها متر آسمان خالی زیر پایمان است.

گوئیلین

گوئیلین چین

گوئیلین شهری زیبا با مناظر طبیعی بی‌نظیر، در جنوب شرقی چین و در شمال استان گوانگ چی است. نام این شهر خود مختار به معنی جنگل زیتون شیرین است. آب و هوای گوئیلین گرم و مرطوب است و زمستان‌هایی کوتاه و معتدل دارد. گردشگران در این شهر علاوه بر دیدار فضای بومی و سنتی شهر از غار رید فلوت و صخره خرطوم فیلی بازدید می‌کنند و کروزی به یاد ماندنی را روی رودخانه لی تجربه خواهند کرد.

غار رید فلوت

غار رید فلوت در 5 کیلومتری شمال غرب شهر گوئیلین است. نام این غار (Reed Flue) برگرفته از گیاهان نی (Reed) است که در اطراف غار می‌روید و از آن در ساخت فلوت (Flute) استفاده می‌شود. درون این غار هنر فرسایش آب، چشم اندازهای شگفت انگیزی از ستون‌های سنگی و صخره‌های رسوبی خلق نموده است که به سنت چینی‌ها برای هر شکل و فرم ایجاد شده در غار داستان و افسانه‌ای وجود دارد.

کروز بررودخانه لی؛ قایق‌سواری بر بوم نقاشی

چینی‌ها این رودخانه را زیباترین رودخانه چین می‌نامند و در آثار ادبی بسیاری به این رودخانه اشاره شده است. کوه‌های سر گرد با شکل‌های خاص و تن پوش سبزشان، غارهای آبی، کانال آبی و دستکن لینگ کو که قدمت آن به 2200 سال پیش می‌رسد و جادوی چشمگیر رنگ‌ها در طول این قایق سواری، همه را مسخ و مسحور می‌کنند. رودخانه لی به طول 85 کیلومتر، گوئیلین را به یانگشو متصل می‌کند و سفر با قایق‌های سنتی ساخته شده از بامبو، از جاذبه‌های سفر به گوئیلین و یانگشو است.

دیوار چین؛ اژدهای خوابیده بر دشت‌ها و تپه‌ها

دیوار چین

جایی که نامش را همگان می‌دانند و شنیده‌اند که از کره ماه نیز با چشم غیرمسلح دیده می‌شود. یکی از عجایب هفتگانه جهان و طولانی‌ترین سازه دفاعی دنیا و نماد عظمت چین و مایه غرور و مباهات چشم بادامی‌ها که بعضا رنگ و بوی مقدس گرفته است؛ تا جائیکه چینیان از راه‌های دور به آنجا می‌آیند و برای استحکام عشق و روابطشان به آن دخیل می‌بندند. دیوار چین به دلیل کاربرد نظامی‌اش از نقاطی مرتفع و مشرف می‌گذرد و چشم اندازهای گسترده‌ای را به گردشگران و عکاسانی که بر فراز آن قدم می‌زنند، می‌دهد.

معبد بهشت؛ جادوی صداها در شاهکار معماری چوبی چین

اگر چین را سرزمین معابد و عبادتگاه‌ها بخوانیم بیراه نگفته‌ایم که معبد بهشت بزرگترین این معابد است. شاهکار معماری چوبی چین که محل جادوی صداهاست. جایی که اگر دو نفر با فاصله زیاد در دو سوی معبد پای دیوار ایستاده باشند به وضوح صدای یکدیگر را می‌شنوند. محراب مدوری که در که  از میان آن صدایی موهوم می‌آید که به عقیده چینیان پژواکی آمیخته از صداهای هسته زمین و نواهای آسمان است.

شهر ممنوعه

شهر ممنوعه چین

این شهر با مساحت 720000 متر مربع، در قلب پکن، بزرگترین و کامل‌ترین قصر امپراطوری و مجموعه تاریخی دست نخورده در تمام دنیاست. این شهر که ساخت آن از سال 1406 شروع شده و 14 سال به طول انجامیده است و تا پیش از انقلاب سرخ چین، هیچ فرد عامی اجازه ورود به آن را نداشته و هنوز هم در باور و فرهنگ چینی‌ها مکانی رازآلود است.

شانگهای؛ قلب اقتصادی چین

شانگهای چین

شانگهای با 23 میلیون نفر، پر جمعیت‌ترین شهر چین و سومین شهر پرجمعیت دنیاست. این شهر پایتخت اقتصادی چین محسوب می‌شود و در دهانه رودخانه یانگ تسه قرار گرفته و آمیزه‌ای از آثار تاریخی و معابد و محله‌های قدیمی که مانند یک نقاشی در کنار آسمان خراش‌های مدرن و امروزی در هم تنیده شده‌اند. رودخانه هوانگپو با گذشتن از وسط شهر، آن را به نیمه شرقی و غربی تقسیم می‌کند. شانگهای بهترین شهر برای خرید است و در آن می‌توان از بازارهای برندهای گران قیمت تا بازار اجناس با کیفیت ولی ارزان را به سهولت یافت.

نظر بدهید