جاذبه های گردشگری جزایر جوهور مالزی

جاذبه های گردشگری جزایر جوهور مالزی

جوهر جنوبی ترین ایالت شبه جزیره مالزی دارای تاریخی غنی است و مکانی امن برای عاشقان طبیعت می باشد این ایالت دارای خط ساحلی بکر و دست نخورده است که در کنار دریای چین جنوبی از سوی شرق واقع شده است . در ادامه مطلب همراه ما باشید

پنجشنبه 23 فروردین 1397
13474

جزایر جوهر :

جوهر جنوبی ترین ایالت شبه جزیره مالزی دارای تاریخی غنی است و مکانی امن برای عاشقان طبیعت می باشد این ایالت دارای خط ساحلی بکر و دست نخورده است که در کنار دریای چین جنوبی از سوی شرق واقع شده است امتداد سواحل آن از جنوبی ترین نقطه اش به سوی غرب چشم اندازهای تنگه مالاکا را دارد . جوهر بارو مرکز ایالت محل ساختمانهای تاریخی بسیار و وقایع برجسته تاریخی است جزایر سیبو راوا پیمانکی آئور تینکی بیسار تنگا منسیریپ و هوجونگ در ساحل شرقی جوهور همانند گردنبندی با جواهراتی پر تلالو قرار گرفته اند. این جزایر از طریق مرسینگ که شهر ساحلی جالب توجه اس است قابل دسترسی است نقطه مبدا در این مسیر جزیره تیومان که دارای شهرت جهانی است می باشد.

گیاهان شاداب و سرسبز سواحل طلایی بی انتها , گروه جزایر سیبو را متمایز می سازد . این جزایر از طریق اسکله تانجونگ لان که در 60 کیلومتری مرسینگ قرار گرفته است قابل دستیابی است . در این جزایر فعالیت های ورزشی آبی سطحی موج سواری قایق سواری و دریانوردی و کایاک سواری وجود دارد . برای گردش کلانگ جایی که ماهی های کولی گرفته می شود را انتخاب کنید یا سری به دهکده های جزیره سیبو بیسار بزنید تا زندگی بومیان ساکن آنجا را ببیند برای کمی هیجان و ماجراجویی پیاده روی درراههای جنگلی که به تالابهای دست نخورده و گلهای شاه پسند منتهی می شود را بیازمایید.

جزیره راوا به خاطر غواصی سطحی قایق کایاک سواری و موج  سواری بسیار متاسب است این جزیره نقطه آغاز ایده آلی در مناطف استوایی است که بخاطر درختان تخل بلندش شنهای سفید و پناهگاههای خلوت و دنجش مشهور می باشد . به حیات دریایی نزدیک شوید همان طور که ماهی های رنگارنگ درست درزیر اسکله و میان قوزک پاهای شما به ساحل نزدیک می شوند ! راوا جزو اولین جزایر اینجا بوده است که به عنوان یک مقصد توریستی یافته است.

پمانگی در میان گروه جزایر جوهر بزرگترین جزیره است . صید ماهی های اسکوئیدی یکی از روشهای فصلی لذت بخش در اینجاست دیگر فعالیت های معروف در اینجا جنگل پیمایی غواصی سطحی و غوصی عمیق است.

جزیره دنج و خلوت آئور , یک مکان عالی برای غواصی است با جانوران دریایی همچون جکها ,  ماهی اصفرنی ( باراکودا ) وکوسه های نوک سیاه که دارای جذابیت بسیاری هستند مواجه شوید بهترین زمان برای غواصی بین ماههای آوریل و اکتبر است یعنی هنگامی که دریا در بهترین حالت آرام خود است و دیدن درون آب میسر است.

جزایر ترینگی بیسار تنگا منسریپ و هوجونگ مکانهای دنج ایده آلی می باشد همه این جزایر با سواحلی زیبا درختان پر سایه و خنکی آور و آب های پاک خود جلوه گری می کنند کار هنرمندانه بر روی قلع تنها حرفه مردم اینجاست.

مرسینگ اولین جزیره از جزایر جوهور در دریای چین جنوبی است که دیده می شود ,  این جزیره در 138 کیلومتری شمال جوهوریارو و یا در مسافت 2 ساعت رانندگی از آنجا واقع شده است در اینجا بطور معمول زندگی وقتی به حرکت درمی آید که ماهیگیران در این شهر ماهیگیری کرجی ها خود را برای رفتن به دریا آماده می کنند گردشگران نیز می توانند برنامه های خود را بابرگزار کنندگان تورها که در این محل فعال می باشند تنظیم نماید.

راه دسترسی از طریق جاده :

پس از خروج از کوالالامپور با رفتن به کلانگ در ایالت جوهور از طریق شاهراه شمال _ جنوب میتوان به مقصد مرسینگ و یا تانجانگ  لمان رفت . این دو محل می توانند هم چنین از جوهور بارو از طریق کوتا تینگی قابل دسترسی باشند . برای رسیدن به مرسینگ از کوالالامپور با اتومبیل حدود 4 ساعت و با اتوبوس 6 ساعت طول می کشد . از سنگاپور می توان پس از طی کردن 2 ساعت و نیم راه به مرسینگ رسید .

از طریق راه آهن

راه آهن مالزی کی تی ام دارای خدمات حمل و نقل از کوالالامپور به کلانگ می باشد از کلانگ حمل و نقل عمومی به اسکله در دسترس است

نظر بدهید