شهر پوتراجایا مالزی

شهر پوتراجایا مالزی

پوتراجایا که به پایتخت اداری مالزی معروف است، لقب "شهر باغ هوشمند" کشور را نیز به خود اختصاص داده است.این شهر که دارای یک چشم‌انداز شهری متفاوت و دل‌پذیر است، ترکیب جالبی از طبیعت و زیرساخت پیشرفته است. رانندگی در اطراف پوتراجایا برای بازدیدکنندگان، یک جشن به شمار می‌رود زیرا این شهر مملو است از معماری و پل‌های چشمگیر، و طراحی آن بسیار متنوع، از عصر کلاسیک تا طراحی‌های مربوط به آینده است. در ادامه با ما همراه باشید تا به معرفی این شهر بپردازیم.

چهارشنبه 24 بهمن 1397
3267

مکان‌های دیدنی پوتراجایا

سری پردانا

محل اقامت رسمی نخست وزیر کشور، اعلی حضرت سری پردانا از سه ساختمان تشکیل شده است: ساختمان پذیرایی یا توافقات اصلی، ساختمان مهمانی و ساختمان اقامت. از ساختمان پذیرایی، توافقات اصلی و ساختمان مهمانی جهت میزبانی و سرگرم کردن مهمانان رسمی استفاده می‌شود. تورهای دارای برنامه برای گردش در اطراف منطقه پذیرایی اصلی که مشرف به تالاب دیدنی پوتراجایا است، وجود دارند.

سری پردانا پوتراجایا

مرکز کنواسیون بین‌المللی پوتراجایا (PICC)

مرکز کنواسیون بین‌المللی پوتراجایا، به وسعت بیش از 1.3 میلیون فوت مربع، محل اصلی برگزاری مناسبت‌های بزرگ در سطوح بین‌المللی و منطقه‌ای است. برای طراحی منحصر بفرد آن از واو بولن، بادبادک سنتی کلانتان، و پدینگ پراک، کمربند سنتی پراک که از نقره ساخته می‌شود، الهام گرفته شده است.

مسجد پوترا

مسجد بینظیر پوترا، نقطه عطفی در پوتراجایا، به واسطه گنبدهای صورتی و بزرگ خود و ساختار گرانیتی‌اش که به رنگ رز است، شناخته شده است. معماری این مسجد از برخی از بزرگ‌ترین مسجدهای دنیا الهام گرفته شده است.

طراحی ورودی اصلی مسجد پوترا شبیه به دروازه‌های ساختمان ایران مسلمان (Muslim Persia) است، درحالیکه مناره 116 متری آن از روی مسجد شیخ عمر بغداد ساخته شده است.

مسجد پوترا

تالاب پوتراجایا

تالاب پوتراجایا بیش از اینکه یک آبادی آرام در قلب پایتخت اداری مالزی باشد، یک پناهگاه حیات وحش و مملو از انواع شگفت‌انگیز گیاهان و جانوران است. تعدادی از گونه‌های پرندگان را می‌توان در اینجا مشاهده کرد، پرندگان بومی تالاب، پرندگان آبی و حتی برخی از پرندگان مهاجر-که موجب شده است ابن مکان به یک مکان بینظیر برای تماشای پرندگان تبدیل شود. مرکز تفسیر طبیعت اطلاعات بیشتری را درباره این تالاب ارائه می‌دهد، به علاوه برج دیدبانی 80 متری منظره وسیعی از تالاب و اطراف آن را به شما نشان خواهد داد.

تامان بوتانی (باغ گیاهشناسی)

بیش از 7000 گونه گیاهی از جمله گونه‌های گیاهی مناطق آفریقایی و آسیا و اقیانوسیه در تامان بوتانی وجود دارند و به همین دلیل این باغ یکی از بزرگترین باغ‌های گیاهشناسی مالزی به شمار می‌رود. این باغ از سه بخش تشکیل شده است: گیاهان زینتی، گیاهان گلدار، بخش حفاظت و تحقیقات.

پوتراجایا جاذبه‌های دیدنی بیشتری دارد:

  • پردانا پوترا
  • دریاچه پوتراجایا
  • پارک تامان واریسان (پارک میراث فرهنگی کشاورزی)
  • داتاران پوترا (میدان پوترا)
  • پوتراجایا لندمارک
  • کروز تاسیک پوتراجایا (گردش در دریاچه پوتراجایا)
  • ایستانا کهاکیمان (قصر عدالت)
  • ایستانا ملاواتی (قصر ملاواتی)
  • یادبود هزاره ملی
  • پل‌های سیگنیچر
  • پرسیاران پردانا (بلوار پوتراجایا)
  • پارک سوارکاری پوتراجایا
  • کلاب دریاچا پوتراجایا
  • مجتمع ورزش‌های آبی پوتراجایا
  • مسجد توانکو میزان زین‌العابدین (مسجد بسی)
  • تامان سری امپانگان

خرید

آلاماندا پوتراجایا، مرکز خرید برتر پوتراجایا، فروشگاه‌های متنوعی دارد که از اجناس خانگی گرفته تا پوشاک در آن‌حا یافت می‌شود. آلاماندا هاب (Alamanda’s The Hub) منطقه تفریحی و همه جانبه ابن مرکز خرید به شمار می‌رود که دارای سینما، مرکز کاراکوئه، سالن بولینگ و یک زمین بازی است. بازار سوق واقع در مسجد پوترا گزینه متفاوتی برای خرید است که سوق‌های شرق میانه را برای شما یادآوری می‌کند. این بازار بیش از  سالن فروش دارد که در آنجا مواد غذایی، پوشاک، لوازم جانبی، اجناس کادویی و سوغات فروخته می‌شود.

غذاخوری

غذاهای مالزی

پوتراجایا گزینه‌های غذاخوری متفاوتی را به شما ارائه می‌دهد. چند غذاخوری روباز در پوتراجایا وجود دارد، از جمله سلرا پوترا در منطقه 1 و مدان سلرا در منطقه 8، که نه تنها خوراکی‌های خوشمزه محلی بلکه تعدادی از غذاهای محبوب بین‌المللی را نیز عرضه می‌کنند. در رستوران غذاهای دریایی پوتراجایا، که به دریاچه زیبای پوتراجایا مشرف است، می‌توانید انواع متنوعی از غذاهای دریایی تازه را بطور جداگانه سفارش دهید.این غذاها به شیوه‎‌های مختلفی پخته می‌شوند و بصورت بخارپز و کبابی نیز عرضه می‌شوند.

رستورانهای پوتراجایا

مناسبت‌ها و تفریگاه‌ها

پوتراجایا محل برگزاری بسیاری از مناسبت‌های هیجان‌اگیز و رنگارنگ است. مردم محلی و بازدیدکنندگان خارجی بیش از همه برای شرکت در جشنواره سالیانه فلوریا (FLORIA)، که هر سال در داتاران پوترا برگزار می‌شود،  لحظه‌شماری می‌کنند. علاقمندان به ورزش از مسابقات قهرمانی اسکی روی آب و موج‌سواری و مسابقات بازی‌های نهایی پوتراجایا در اواخر سال بسیار لذت می‌برند. به علاوه جشنواره بین‌المللی و سالانه بالون‌های هوای گرم پوتراجایا را نباید فراموش کرد.

پوتراجایا امکانات تفریحی متعددی دارد و گزینه‌های تفریحی زیادی را در اختیار بازدیدکنندگان خود قرار می‌دهد. پارک سوارکاری پوتراجایا مجهز به امکانات کامل اسب‌سواری است . کلاب دریاچه پوتراجایا و مجتمع ورزش‌های آبی پوتراجایا امکانات ورزش‌های آبی بسیار متنوعی را عرضه می‌کنند. زمین‌های گلف دارای استانداردهای بین‌المللی نیز در اینجا موجود هستند.

نظر بدهید