عجیب و غریب‌ترین رستوران‌های جهان

عجیب و غریب‌ترین رستوران‌های جهان

"سفر بدون مزه کردن غذاهای محلی مقصد سفر، بی معنی است" این نصیحت پدربزرگ‌هاست که معمولا به آن عمل می‌کنیم. اما گاهی بعضی از رستوران‌ها را نه به خاطر غذاهایشان، بلکه به خاطر ویژگی‌های محلی و شرایط خاصشان انتخاب می‌کنیم. در ادامه با مجله گردشگری آهنگ سفر همراه ما باشید تا با برخی از رستوران‌هایی که اکثر مراجعان آن‌ها را به خاطر عجیب و غریب بودنشان انتخاب کرده‌اند آشنا شویم. در واقع این فهرستی عجیب و غریب‌ترین رستوران‌های جهان است.

پنجشنبه 2 خرداد 1398
4652

رستوران تری هاوس/ آل بوندرا، کاستاریکا

یکی از تفریح‌های دوران بچگی خیلی از ما بالا رفتن از درخت‌ها بود. خیلی از ما بالای درخت‌ها اقامتگاه یا پناهگاه یا حتی خانه‌های کوچک می‌ساختیم و "ساختن خانه درختی" جزو تفریحات عالیمان بود، حالا می‌توانید به یاد دوران خوش گذشته سری به رستوران تری هاوس بزنید. این رستوران در بالای یک درخت غول پیکر ساخته شده و باید با یک پله طنابی به آن برسید. در این رستوران و کافی شاپ با غذاهای گیاهی و میوه‌های تازه از شما پذیرایی خواهد شد.

 

رستوران تری هاوس کاستاریکا

رستوران سولو/ کلرادو، اسپرینگ

معمولا هیچ کس از غذاهای هواپیما و خطوط هوایی خوشش نمی‌آید؛ یعنی این غذاها جایی در برترین غذاهای محبوب افراد ندارند. اما رستوران سولو یک استثنا در این میان محسوب می‌شود زیرا اکثر کسانی که در آن غذا خورده‌اند، از کیفیت غذای آن اظهار رضایت کرده‌اند. در رستوران سول شما در داخل یک هواپیما غذایتان را صرف خواهید کرد اما خب فرقش این است که اینبار هواپیمایی که در آن غذا می‌خورید روی زمین پارک شده است. شما در داخل آن توسط مهمانداران خطوط هوایی پذیرایی خواهید شد و هرچند وقت یکبار هم خلبان بوسیله میکروفون با شما صحبت خواهید کرد.

 رستوران سولو کلرادو

رستوران دینگ پود/ ماتاواری، تایلند

لذت غذا خوردن در میان پرندگان!!!

یک نوع دیگر از غذا خوردن در آسمان را می‌توانید در تایلند تجربه کنید. در رستوران دینیگ‌پود شما سوار یک اتاقک ننو مانند می‌شوید که یک میز پذیرایی وسط آن است. پس از سوار شدن به بالا کشیده خواهید شد و در حالت معلق بودن غذایتان را میل خواهید کرد. هروقت هم که بخواهید سفارش جدید بدهید ارتفاع شما را کم یا زیاد خواهند کرد تا خدمتکار بتواند به شما سرویس بدهد. لذت اصلی غذا خوردن در این رستوران لذت بردن از منظره جنگلی اطراف و تماشای حیوانات و پرنده‌هایی است که در اطراف شما می‌گردند.

 

رستوران زیر دریایی/ جزیره رنگالی، کونراد مالدیو

غذای خود را در عمق 5 متری از سطح اقیانوس و بر روی صخره‌های مرجانی میل کنید. رستوران ایتا که به سبک آکواریوم طراحی شده تنها رستوران زیردریایی است که کاملا از شیشه ساخته شده و میهمانان این رستوران می‌توانند در حین صرف غذا از تماشای مناظر زیر آب به طور 360 درجه لذ ببرند. منوی غذاها در رستوران ایتا که در زبان محلی به معنی مروارید است، ترکیبی از غذاهای بومی مالدیو و غذاهای غربی را ارائه می‎کند که ایده جالب و جدیدی را ایجاد کرده است. صرف غذا در این رستوران تجربه منحصر بفردی خواهد بود چرا که حالا انسان درون تنگ ماهی قرار دارد!

 رستوران زیر آب کونراد مالدیو

رستوران اسکای/ پاریس، فرانسه

وقتی شما می‌توانید در یک هواپیمای پارک شده در زمین شام بخورید، شاید بتوانید در یک میز پرنده هم شام بخورید. این فرصتی است که در رستوران اسکای برای شما فراهم شده است. این رستوران در واقع از یک میز و 12 تا 16 صندلی تشکیل شده است. همه وسایل پذیرایی از شما روی میز چیده می‌ود و بعد شما و میز و صندلی‌ها به آسمان می‌روید! در واقع یک جرثقیل شما و میزتان را بلند می‌کند و درنتیجه می‌توانید در فاصله 50 متری از زمین شامتان را نوش جان کنید. این ایده در بسیاری از نقاط جهان به کار گرفته شده است.

 رستوران اسکای پاریس فرانسه

هتل رستوران گروتا پلازس/ ایتالیا

این رستوران که از دل صخره‌های آهکی کنده شده منظره دریای آدریاتیک را در پیش رو دارد. رستوران گروتا پالازس در پولینانو آماره و در محلی قرار گرفته که مشابه آن در هیچ جای جهان وجود ندارد. این محل قرن‎هاست که بازدیدکنندگان را محسور زیبایی خود کرده است.

 هتل رستوران گروتا پلازس ایتالیا

خطرناک‌ترین رستوران دنیا/ چین

این رستوران یکی از خطرناکترین رستوران‌هایی است که می‌توانید برای غذا خوردن به آن بروید. این رستوران در استان هوبی در چین واقع شد است و در بالای کوه واقع شده است. برای رسیدن به این رستوران و خوردن از غذاهای آن باید از مسیر بسیار ترسناک و خطرناک عبور کنید. این مسیر در لبه کوه ساخته شده و در زیر آن پرتگاه قرار دارد.

 

کوچکترین رستوران دنیا

رستوران "تنها برای 2 نفر" یکی از جالب‌ترین رستوران‌های دنیا است. این رستوران تنها برای شام کار می‌کند و هر شب تنها دو مهمان دارد، چرا که تنها یک میز به همراه دو صندلی در آنجا وجود دارد. این رستوران برای هر نفر نزدیک به 400 دلار هزینه دارد ولی شما می‌توانید امکانات ویژه‌ای مانند آتش‌بازی اختصاصی نیز از آن‌ها بخواهید.

 

رستوران قصر یخی/ کمی، فنلاند

این رستوران که در هتلی به همین نام واقع است، تقریبا هر ساله یا از اول ساخته می‌شود و یا این که مورد بازسازی و تعمیر قرار می‌گیرد زیرا با هر بار آب شدن یخ‌ها رد بهار و تابستان آسیب زیادی به آن وارد می‌شود. این رستوران در داخل یخ درست شده است و دمای داخل آن بین 5 تا 10 درجه زیر صفر است اما غذاهایی که در آن سرو می‌گردد گرم است. معروف‌ترین غذای این رستوران خوراک ماهی‌های قطبی است.

 

نظر بدهید