لیست وسایل مورد نیاز برای سفر به بالی

لیست وسایل مورد نیاز برای سفر به بالی

اگر در حال برنامه‌ریزی برای سفر به بالی هستید، در ادامه به فهرستی از وسایل مورد نیاز که برای سفر به محبوب‌ترین جزیره اندونزی نیاز دارید اشاره خواهیم کرد. با مجله گردشگری آهنگ سفر همراه باشید.

چهارشنبه 17 مهر 1398
2722

لیست وسایل مورد نیاز برای سفر به بالی

بطور کلی سفر به بالی سفری آسان به شمار می‌رود که برای آن به وسایل عجیب و غریبی نیاز ندارید و احیانا اگر چیزی را فراموش کردید می‌توانید از فروشگاه‌ها و مراکز خرید بالی آن را تهیه کنید.

جهت کسب اطلاع از تور بالی از مشهد با ما در تماس باشید.

وسایل مورد نیاز برای سفر به بالی

چمدانتان را مثل حرفه‌ای‌ها ببندید!

وسایل کمتری بردارید تا در هنگام جابجایی مزاحم شما نباشد؛ در عوض اگر به چیزی احتیاج پیدا کردید از فروشگاه‌های محلی خرید کنید. با این کار نه تنها می‌توانید از اضافه بار جلوگیری کنید بلکه سوغات و یادگاری از سفر خود برای شما باقی خواهد ماند که خاطرات سفر را برای شما زنده نگاه خواهد داشت. بوتیک‌های بالی بهترین مکان برای خریدن لباس‌های ساحلی و محلی است.

چه لباس‌هایی برای سفر به بالی با خود بردارم؟

ممکن است تصور کنید برای سفر به یک جزیره استوایی بیشتر به لباس‌های ساحلی نیاز دارید اما باید بدانید بومیان اندونزی کاملا محافظه‌کارانه لباس می‌پوشند.

در بالی برای ورود به مکان‌های مقدس مانند غار فیل و بازدید از معابد هند و یا در هنگام کاوش در روستاهای کوچک داخل جزیره می‌بایست به نشانه احترام پوشش مناسبی انتخاب کنید و زانوها و شانه‌های خود را بپوشانید.

لباس‌های راحتی برای گشت‌های روزانه گزینه‌ای مناسب هستند.

در وسایل حمل و نقل عمومی بالی نیازی نیست نگران هوا باشید چرا که اکثر آن‌ها مجهز به سیستم تهویه مطبوع فوق‌العاده هستند.

لباس‌های پنبه‌ای و شلوارهای جین معمولا علاوه بر سنگین بودن، گرم نیز هستند. بهتر است لباس‌هایی را انتخاب کنید که جنس آن‌ها به گونه‌ای باشد که سریع خشک شود.

مراقب باشید لباس‌های گران قیمت و مارک‌دار خود را در جایی مطمئن برای خشک شدن قرار دهید تا از دزدیده شدن آن‌ها جلوگیری کنید.

برای سفر به بالی لباس‌های زیادی نیاز ندارید و بهتر است چند لباس ساده بردارید و اگر لباس کم آوردید آن را از مراکز خرید محلی تهیه کنید. اگر هوا گرم باشد و در اثر تعریق نیاز به تعویض لباس و شستشوی آن داشته باشید، مکان‌های متعددی در دسترس است که خدمات لباسشویی را با قیمت ارزان انجام می‌دهند و بر اساس وزن لباس‌ها هزینه دریافت را دریافت می‌کنند.

پیشنهاد می‌کنیم لباس مناسب برای تمرین یوگا را فراموش نکنید.

چه نوع کفشی برای بالی مناسب است؟

همانند بسیاری از کشورهای جنوب شرقی آسیا، کفش پیش فرض مناسب برای بالی فیلیپ فلاپ یا همان صندل تایلندی است.

در بالی ممکن است قبل از ورود به برخی از مغازه‌ها، معابد، کافه‌ها و رستوران‌ها از شما خواسته شود کفش‌های خود را دربیاورید. و آن‌ها را درون کیسه بگذارید و به داخل ببرید.

در صورت لزوم می‌توانید فیلیپ فلاپ را در سراسر جزیره با قیمت مناسب بخرید.

اگر قصد کوهنوردی در کوه‌های Batur یا Gunug Agung را دارید به کفش مخصوص پیاده‌روی نیاز دارید.

جعبه کمک‌های اولیه

بدون شک هیچکدام از ما نمیخواهد بیماری‌های آزاردهنده، زمان گران‌بهایمان را در سفر تحت تاثیر قرار دهد؛ در عین حال نیازی نیست تجهیزات پزشکی زیادی با خود حمل کنیم.

خوشبختانه داروخانه‌های زیادی در بالی در دسترس هستند که می‌توانید بدون نیاز به کلینیک داروهای ساده را از آن‌ها تهیه کنید.

فقط لوازم اولیه ضروری را در جعبه کمک‌های اولیه خود بگذارید چرا که در صورت نیاز می‌توانید هر آنچه که لازم دارید را در داروخانه‌های بالی پیدا و تهیه کنید که امیدواریم در سفر خود به هیچکدام از آن‌ها احتیاج پیدا نکنید.

نکته: در جعبه کمک‌های اولیه خود داروهایی مانند لوپرامید (Imodium) داشته باشید، اما غیر از موارد ضروری مانند نبود توالت و در گشت‌های طولانی، از مصرف آن اجتناب کنید.

چه مقدار پول و چه مدارکی برای سفر به بالی برداریم؟

دو نسخه کپی از پاسپورت، بیمه مسافرتی و کلیه مدارک مهم خود تهیه کنید و آن‌ها را در قسمت‌های مختلف چمدان یا کیف پول خود قرار دهید تا در صورت گم شدن یکی از آن‌ها، به دیگری دسترسی داشته باشید. برگه سوابق واکسیناسیون خود را همراه پاسپورت خود داشته باشید.

در صورت نیاز به تماس با بانک‌ها، اطلاعات کارت اعتباری خود (بصورت رمزی که فقط خود شما می‌دانید) و شماره تماس‌های اضطراری را در ایمیلی به خود بفرستید تا در هر کجا بتوانید به آن دسترسی داشته باشید.

اگر قصد بازدید از کشورهای دیگر در جنوب شرقی آسیار را دارید، چند قطعه عکس با اندازه‌های مختلف برای درخواست ویزای توریستی آن کشورها همراه خود داشته باشید.

برای سفر به بالی سعی کنید از قبل دلار آمریکا به مقدار لازم تهیه کنید.

نکته: در صورت گم کردن پاسپورت و شناسنامه شما روند صدور گذرنامه جایگزین در سفارت را تسریع خواهد کرد.

راهنمای سفر به بالی

نکات ضروری درباره همراه داشتن لوازم الکترونیک در سفر به بالی

اگر قصد دارید گوشی هوشمند، رایانه، تبلت، لپتاپ و یا کتابخوان الکترونیکی خود را با خود به بالی ببرید، باید بدانید در محیط گرمسیری چطور از آن‌ها محافظت کنید.

پریزهای برق در اندونزی از نوع دو طرفه CEE7 است که در اروپا نیز رایج است. ولتاژ 230 ولت/50 هرتز است.

نکته: در هتل و برخی از رستوران‌ها از وایفای استفاده کنید و اگر در گشت‌های خود نیاز به اینترنت دارید می‌توانید برای گوشی خود بسته‌های 4G را خریداری کنید.

سایر وسایلی که باید همراه خود داشته باشید.

-اگر قصد اقامت در هاستل را دارید حتما همراه خود چند قفل‌ کوچک برای قفل کردن چمدان، کیف و کمد خود داشته باشید.

-ضد عفونی کننده دست و دستمال توالت برای استفاده در توالت‌های عمومی

-پمادهای دورکننده حشرات برای محافظت در برابر نیش حشرات

-چراغ قوه برای موارد قطعی غیره منتظره برق

-کیسه‌های پلاستیکی ضد آب برای محافظت از ابزارهای الکترونیکی و دیگر اشیاء با ارزش

در بالی چه چیزهایی بخریم؟

خرید در سفر نه تنها به اقتصاد محلی کمک می‌کند بلکه یک تفریح سرگرم‌کننده نیز محسوب می‌شود.

در بالی می‌توانید اقلام زیر را بخرید:

-سارونگ (لباسی که برای محافظت از آفتاب و یا ورود به برخی معابد هندو نیاز به پوشیدن آن دارید)

-کلاه

-عینک آفتابی

-ساک ساحلی

-مایو

-صندل تایلندی فیلیپ فلاپ

-زیور آلات دست‌ساز

-روغن نارگیل (یک مرطوب کننده عالی و محبوب در جزیره)

-تنقلات

اگر پوستی حساس دارید و معمولا از لوازم آرایشی و بهداشتی خاصی استفاده می‌کنید، سعی کنید آن‌ها را با خود بیاورید؛ برخی از برندهای محلی و طبیعی در بالی محصولاتی را ارائه می‌کنند که برای پوست‌های خاص و حساس مناسب نیستند.

چه چیزهایی را لازم نیست با خود بیاوریم؟

بهتر است موارد زیر را در خانه بگذارید و با خود نیاورید:

--فیلترهای تصفیه کننده آب: اگر چه آب لوله‌کشی در بالی قابل شرب نیست، اما بطری آب در همه جا در دسترس است. می‌توانید یک بطری آب تهیه کنید و از آبخوری‌ها مجددا آن‌ها را پر کنید.

-جواهرات گران‌بها: با همراه داشتن اشیاء گران قیمت، خود را به طعمه‌ای برای سارقان تبدیل نکنید.

-سلاح/ اسپری فلفل : همراه داشتن سلاح‌هایی از این قبیل در بالی ممنوع است.

امنیت در بالی

اگر چه آمار جرم و جنایت در بالی زیاد بالا نیست، اما در هر کجای دنیا توریست‌ها هدفی مناسب برای سارقان هستند. مراقب کیف و وسایل خود باشید.

جهت کسب اطلاع از تور بالی از مشهد با ما در تماس باشید.

نظر بدهید