72 ساعت در بوداپست

72 ساعت در بوداپست

برنامه سفر سه روزه بازدید از بهترین جاذبه‌های گردشگری بوداپست بوداپست مقصدی مناسب برای یک سفر کوتاه شهری در اروپا است و به راحتی می‌توانید در سه روز از تمام جاذبه‌های اصلی شهر بازدید کنید؛ جاذبه‌هایی که بوداپست را از سایر شهرهای قاره اروپا مجزا می‌کند. این برنامه سفر شما را به زیباترین و جالب‌ترین مناطق بوداپست از جمله باسیلکا سنت استفان، منطقه تاریخی قلعه و حمام آب گرم بوداپست راهنمایی خواهد کرد.

سه شنبه 10 دی 1398
5905

72 ساعت در بوداپست

جاذبه‌های گردشگری بوداپست به راحتی با یک پیاده‌روی کوتاه یا با استفاده از وسایل نقلیه عمومی قابل دسترسی هستند.

اگر مکان دیگری را برای بازدید مد نظر دارید، این برنامه انعطاف‌پذیر قابلیت تغییرات دلخواه را خواهد داشت.

راهنمای سفر به بوداپست مجارستان

نکات سفر به بوداپست

1- کارت حمل و نقل عمومی سه روزه: شما می‌توانید این بلیت‌های بنفش را از یکی از ایستگاه‌های مترو، بیشتر ایستگاه‌های تراموا یا اتوبوس تهیه کنید. با خرید این بلیت، این امکان را دارید تا به مدت 72 ساعت سفرهای درون شهری نامحدود رایگان انجام دهید.

2- نقشه بوداپست را به روی تلفن همراه خود بارگیری کنید. می‌توانید نقشه‌های گوگل بوداپست را بارگیری کرده و در حالت آفلاین نیز به آن دسترسی داشته باشید. با این کار همیشه می‌دانید کجا هستید.

3- کفش‌های راحت و مناسب انتخاب کنید. از آنجایی که ممکن است پیاده‌روی زیادی داشته باشید، حتما کفشی را انتخاب کنید که در آن احساس راحتی می‌کنید.

4- مایو همراه داشته باشید. هرچند ممکن ظاست مایو برای سفر به اروپای مرکزی و شهری مانند بوداپست غیرضروری به نظر برسد اما با این حال اگر قصد بازدید از یکی از حمام‌های آب گرم بوداپست را داشته باشید، مایو را فراموش نکنید.

5- پول نقد همراه داشته باشید.

 

جاذبه های گردشگری بوداپست مجارستان

روز اول

ساعت 8 صبح: روز اول را با بازدید از بازار مرکزی زیبا و خیره کننده متعلق به قرن نوزدهم آغاز کنید. سعی کنید صبح زود را برای بازدید انتخاب کنید چرا که ممکن است در ساعات نزدیک به ظهر بازار کمی شلوغ شود و ممکن است حال و هوای صبح با عطر محصولات محلی تازه را از دست بدهید.

حتی اگر قصد خرید نداشته باشید هم می‌توانید دوربین خود را بردارید و عکس‌های یادگاری از بازار مرکزی بگیرید؛ پس بازدید از آن را به هیچ وجه فراموش نکنید.

ساعت 10 صبح: با تراموا شماره 2 به Szechenyi Istvan Ter بروید. در مسیر عکاسی از پل زنجیر را از دست ندهید. به کلیسای باسیلیکا سنت استفان بروید؛ یکی از معروف‌ترین مکان‌های گردشگری بوداپست که به خاطر معماری و فضای داخلی آن و همچنین نگهداری دست راست مومیایی شده سنت استفان، اولین پادشاه مجارستان مشهور است.

کلیسای سنت استفان بزرگترین کلیسای جامع کاتولیک و یکی از زیباترین بناهای فرهنگی و مناظر طبیعی بوداپست محسوب می‌شود.

ظهر: خبر خوب این است که رستوران‌های خیلی خوبی برای ناهارخوری در اطراف باسیلیکا وجود دارد.

اگر فرصت نشستن و غذا خوردن را دارید Zeller Bistro گزینه‌ای مناسب است اما اگر می‎خواهید غذای فست فود میل کنید به Sef Utcaja واقع در فوت کورت گورمت بروید.

ساعت 3 بعد از ظهر: به پارلمان مجارستان در کنار رود دانوب، یکی از چشم‌نوازترین و زیباترین بناهایی که در عکس‌ها و فیلم‌های مربوط به بوداپست دیده‌اید بروید. خانه پارلمان مجارستان سومین خانه پارلمان بزرگ جهان است.

پس از بازدید از پارلمان به سمت بنای "کفش‌های ساحل دانوب" که در واقع یک یادبود به افتخار یهودیانی است که در جنگ جهانی دوم توسط فاشیست‌ها کشته شده‌اند به راه بیفتید. در آن زمان از قربانیان این فاجعه خواسته شده بود ابتدا کفش‌های خود را در کنار رودخانه دربیاورند و سپس آن‌ها را تیرباران کردند.

ساعت 7 بعد از ظهر: برای صرف شام می‌توانید از بین رستوران‌های با کیفیت اما گران بوداپست مانند Onyx یا Costes یکی را انتخاب کنید و یا در رستوران‌های اطراف کلیسای سنت استفان که منوی اقتصادی‌تری دارد شام میل کنید.

 ساختمان پارلمان مجارستان در کنار رود دانوب در شهر بوداپست

روز دوم

ساعت 9 صبح: روز را با رفتن به سنگر ماهیگیر که می‌توان آن را یکی از بهترین مکان‌های بوداپست برای عکاسی دانست، شروع کنید. در ساعات اوج شلوغی ممکن است بازدید از این بنای تاریخی نئوگوتیک قرن نوزدهم کمی دشوار شود پس زمان‌بندی درستی را انتخاب کنید و سعی کنید به موقع برسید تا فضای بهتر و خلوت‌تری در اختیار داشته باشید.

برای تماشای منظره شگفت‌انگیز دانوب به عرشه فوقانی بروید.

ساعت 10 صبح: بعد از گشت و عکاسی برای بازدید از بیمارستان نظامی زیرزمینی که در طول جنگ جهانی دوم و انقلاب 1956 مورد استفاده قرار می‌گرفت و اکنون تبدیل به موزه شده است، بروید. بخش مهیج این موزه بانکه هسته‌ای قدیمی است که در طول جنگ سرد بطور کامل آماده شده بود.

ساعت 12:30 ظهر: در خیابان Fortuna می‌توانید رستوران‌هایی مانند پیروت، 21 مگیار و پست بودا ناهار میل کنید و در قدیمی‌ترین کافه و شیرینی پزی بوداپست، یعنی Ruszwurm یک دسر خوشمزه نوش جان کنید.

ساعت 2 بعد از ظهر: به کاخ سلطنتی قلعه بودا بروید و چند ساعت را در یکی از موزه‌ها سپری کنید. دوستداران هنر برای سفری در تاریخ هنر مجارستان باید از گالری ملی مجارستان دیدن کنند. اگر علاقمند به تاریخچه قلعه هستیدد بازدید از موزه تاریخ بوداپست را از دست ندهید. اگرچه این موزه تاریخ شهر را در بر می‌گیرد، اما جالب‌ترین قسمت آن کاوش در اتاق‌هایی است که زمانی متعلق به بخش رنسانس قلعه بوده است.

ساعت 7 بعد از ظهر: اگر می‌خواهید از شلوغی محله پر جنب و جوش بودایی Lagymanyos با ساختمان‌ها و رستوران‌ها و کافی‌شاپ‌های مدرن و فراوان فاصله بگیرید در Hadik Kelet و یا Vegan Love شام میل کنید.

روز سوم

ساعت 7 صبح: قطعا شما نمی‌خواهید بوداپست را بدون امتحان کردن یکی از حمام‌های حرارتی معروف آن ترک کنید. اگر صبح زود به این حمام‌ها بروید از شلوغی و جمعیت دوری خواهید کرد.

در آب گرم درمانی قدم بزنید و همزمان که معماری زیبا و چشم‌نواز این مکان شما را تحت تاثیر قرار می‌دهد، خود را برای ادامه یک روز پر ماجرا آماده کنید. چه راهی بهتر از حمام آب گرم برای شروع روز؟

ساعت 10 صبح: بعد از حمام، گشتی در پارک بزنید. قلعه Vajdahunyad که متعلق به قرن 19 میلادی است و با سبک‌های مختلف معماری منطقه طراحی شده است، قدم بزنید. در این قلعه همچنین یک موزه کشاورزی وجود دارد؛ سعی کنید قبل از ترک قلعه حتما از آن بازدید کنید. از میدان قهرمانان بوداپست، یکی از شناخته شده‌ترین مکان‌های توریستی مجارستان و پارک بزرگ شهر که هر دو در قرن نوزدهم میلادی ساخته شدند دیدن کنید.

ساعت 12:30: برای صرف ناهار رستوران گوندل (که میزبان افراد معروف از سراسر دنیا است اما رستورانی گران محسوب می‌شود)، رستوران Bagolyvar (با انواع غذاهای معروف مجارستانی) و کافه Varosliget با چشم‌اندازی از دریاچه و قلعه Vajdahunyad، در اختیار شما هستند.

ساعت 2 بعد از ظهر: چند ساعت در موزه هنرهای زیبا در میدان قهرمانان کاوش کنید. اگر به باستان‌شناسی علاقه دارید می‌توانید از مجموعه‌های مربوط به تاریخ مصر، یونان و روم بازدید کنید.

علاقمندان به هنر نیز می‌توانند در طبقه اول موزه آثار استادانی مانند رافائل، ال‌گرکو و تایتان را مشاهده کنند و از تالار رومانسکی و نقاشی‌های دیواری قرون وسطایی که اولین بار در سال 2018 به روی عموم باز شد دیدن کنند.

6 بعد از ظهر: میتوانید با مترو به اپرا و محله یهودیان بروید و از خیابان هنری Kazincxzy دیدن کنید. برای شام از بین رستوران‌های Koleves Vendeglo و یا فوت کورت خیابان کاراوان یکی را انتخاب کنید و برای بازگشت آماده شوید.

نظر بدهید