جاذبه های گردشگری ویتنام

جاذبه های گردشگری ویتنام

بطور کلی ویتنام از سه منطقه شمالی، منطقه مرتفع مرکزی و دلتای رودمکونگ تشکیل شده‌است. از نظر جغرافیای طبیعی این کشور باریکه طویلی بطول یک هزار مایل از دلتای رود مکونگ در جنوب تا دلتای رود سرخ در شمال امتداد دارد. دو رودخانه اصلی کشور، رود مکونگ و رود سرخ می‌باشد. رود مکونگ بطول ۴ هزار کیلومتر و دلتای آن در جنوب بعنوان بزرگترین رود جنوب شرق آسیا و هفتمین رود قاره آسیا می‌باشد که از کشورهای چین، تایلند و لائوس و کامبوج گذشته و به ویتنام وارد می‌شود. رود سرخ و دلتای آن در شمال محل اصلی تشکیل مدنیت در این کشور بوده‌است. در ادامه مطلب همراه ما باشید

دوشنبه 20 فروردین 1397
11873

ویتنام

  جغرافیا: جمهوری سوسیالیستی ویتنام با مساحت ۳۳۰۳۶۳ کیلومتر مربع در قسمت شرقی شبه جزیره هند و چین در منطقه جنوب شرقی آسیا واقع شده‌است. ویتنام از شمال با جمهوری خلق چین همسایه بوده و از شرق به خلیج Tonkin و دریای چین جنوبی محدود است. این کشور از غرب با کشور لائوس و در قسمت جنوب غرب با کشور کامبوج مرز مشترک دارد. ویتنام از جنوب نیز به دریای چین جنوبی محدود است. ویتنام باریکه طویلی به طول یک هزار مایل می‌باشد که از کرانه دلتای رود مکونگ در جنوب تا مرز چین در شمال بطول ۱۶۵۰ کیلومتر امتداد دارد. طول سواحل این کشور ۳۴۴۴ کیلومتر است.

 بطور کلی ویتنام از سه منطقه شمالی، منطقه مرتفع مرکزی و دلتای رودمکونگ تشکیل شده‌است. از نظر جغرافیای طبیعی این کشور باریکه طویلی بطول یک هزار مایل از دلتای رود مکونگ در جنوب تا دلتای رود سرخ در شمال امتداد دارد. دو رودخانه اصلی کشور، رود مکونگ و رود سرخ می‌باشد. رود مکونگ بطول ۴ هزار کیلومتر و دلتای آن در جنوب بعنوان بزرگترین رود جنوب شرق آسیا و هفتمین رود قاره آسیا می‌باشد که از کشورهای چین، تایلند و لائوس و کامبوج گذشته و به ویتنام وارد می‌شود. رود سرخ و دلتای آن در شمال محل اصلی تشکیل مدنیت در این کشور بوده‌است.

 ویتنام یکی از دیدنی‌ترین کشورهای قاره آسیا می‎باشد.

 پایتخت این کشور هانوی می‌باشد که در شمال این کشور واقع شده است. هشتاد درصد مردم ویتنام به زبان ویتنامی صحبت می‌کنند و باقی به زبان‌های تای، خمر، تایلندی و موونگ صحبت می‌کنند. نوع حکومت کشور ویتنام جمهوری است، مذهب بیش از نیمی از مردم ویتنام بودایی است و واحد پول ویتنام دونگ نام دارد. متوسط طول عمر در بین مردم ویتنام هفتاد سال می‌باشد. جمعیت این کشور هشتاد و سه میلیون نفر می‌یاشد و دارای یک و نیم درصد رشد سالیانه جمعیت می‌باشد.

 ویتنام دارای آب و هوای موسمی استوایی می‌باشد. منطقه شمالی بواسطه مجاورت با چین از هوایی کاملاً استوایی برخوردار نمی‌باشد ولیکن قسمت جنوبی این کشور کاملاً دارای آب و هوایی استوایی و برخوردار از ویژگیهای آن می‌باشد. متوسط دما در هانوی ۲۳ درجه و در هوشی مین ۲۶ درجه سانتی گراد است.

 در ویتنام هفتاد درصد مردم به کشاورزی مشغول می‌باشند و به زراعت برنج می‌پردازند. از دیگر محصولاتشان ذرت  سیب‌زمینی شیرین است.

 تاریخچه:

 اگر بخواهیم تاریخچه مختصری از ویتنام را شرح دهیم در سال 1802 آقای نگوین آن، شمال، مرکزو جنوب که شهرهای تونکن، آنام، کوشن شین را با یکدیگر متحد کرد و امپراطوری ویتنام را پایه گذاری کرد.  تا دهه 1860که فرانسوی‌ها وارد مداخله شدند و در سال 1883 سرزمین تحت الحمایه فوق را پدید آوردند ودر سال 1887 اتحاد هندوچین را که شامل کامبوج و لائوس بود را تشکیل دادند.

 شورشهای ضد استعمارگری در سال 1930 پدید آمد که ارمغان آن 40 سال جنگ و اشغال بود.

 اشغال ویتنام توسط ژاپن از سال 1940منجر به تشکیل حکومتی دست نشانده تحت امپراطوری بائودای شد .رهبر کمونیست ویتنام (هوشی مین ) در سال 1941 ویت مین را به صورت ارتش چیریکی برای مقابله با ژاپنیها تشکیل داد و دراواخر جنگ امریکا به کمک ویت مین آمد و پس از تسلیم شدن ژاپن جمهوری دموکراتیک ویتنام در هانوی و با ریاست هوشی مین تاسیس شد.

 فرانسه نیز در سال 1946 ویتنام را یک کشور آزاد و به رسمیت شناخت .

 هوشی مین هانوی را به قصد جنگ چیریکی با استعمارگران وبا ئودای که دوباره به تخت سلطنت باز گشته بود ترک کرد ویت مین(نخست وزیر) به مرور زمان تمامی تونکن را تحت تصرف خود در آورد و بعد از 55 روز محاصره در دین بین فو، فرانسویان را به زانو در آورد.

در ژوییه سال 1954 قرارداد صلح ژنو ویتنام را به منطقه کمونیست (شمال ) و منطقه نگودین دیم (جنوب) حکومت بائودای تقسیم کرد .

در سال 1956 شمال از شرکت در انتخابات زمانبندی شده امتناع کرد و بائودین خلق شد و نگودین دیم در جنوب ویتنام اعلام جمهوری کرد .

 رئیس جمهور آمریکا (کندی) در سال 1961 مستشاران نظامی خود را برای کمک جهت سرکوب کردن رژیم سرکوب گر دین (چیریک های کمونیست در جنوب ویتنام) اعزام نمود آمریکا بمباران هوایی خود را در سال 1964 به صورت منظم آغاز نمود و در پایان همین سال قریب به 250 هزار نفر نیروهای امریکایی مشغول به جنگ بودند .مذاکرات صلح از سال 1969 آغاز شد ولی در سال بعد هم آمریکا در کامبوج لائوس مشغول جنگ با ویت کونگ بودند و بلاخره در سال 1993 این جنگ رسما بهایان رسید و پس از عقب نشینی آمریکا دوباره وقوع ییوست .

 امروزه خیلی از مردم بر این باورند که در ویتنام جنگ و نا امنی وجود دارد در صورتی که سالهاست این کشور در صلح و آرامش کامل به سر میبرد و امروزه به مکانی امن و دیدینی با جاذبه های فوق العاده گردشگری ، خود را به جهانیان معرفی نموده است.

اطلاعات ضروری در ویتنام

 کد کشور: 0084

پلیس: ۱۱۳

آتش‌نشانی: ۱۱۴

اورژانس: ۱۱۵

اعلام ساعت: ۱۱۷

اطلاعات عمومی: ۱۰۸۰

 مختصری از جاذبه‌های ویتنام

تنوع فوق‌العاده زیاد جاذبه‌های ویتنام مردم جهان را برای سفر به ویتنام مجاب می‌کند زیرا که هر سلیقه‌ای را می‌‌تواند راضی کند.

 ویتنام یک کشور شمالی و جنوبی بسیار باریک از نظر عرضی است که برای دیدن کامل آن، مجبورید مسیری طولانی را طی کنید اما چند جاذبه عجیب و غریب دارد که واقعا جزو نوادر دنیا به حساب می‌آید؛ چشم‌اندازهای طبیعی و فوق‌العاده زیبا  جالب و اختلاف ارتفاع خیلی زیاد از جمله ویژگی‌های منحصر بفرد ویتنام محسوب می‌شود که هر گردشگری را مجذوب خود می‌کند.

 کسانی که دوست دارند در سفرشان آرامش مطلق را تجربه کنند باید از طبیعت زیبا و بکر ویتنام استفاده کنند و آن‌هایی که دوست دارند از طبیعت و حیات وحشی نادر دیدن کنند، ویتنام جزو کشورهایی است که از جنگل‌های فراوان و گونه‌های  حیوانی بسیار زیادی  برخوردار می‌باشد و همچنین ساحل‌های بسیار بسیار زیبایی که ویتنام دارد بهترین مکان هستند برای لذت بردن از آرامش و زیبایی. به همین خاطر می‌توان به جزات گفت ویتنام برای هر نوع سلیقه و انتخابی مورد تایید است و به همین دلیل است که خانم‌ها و آقایان جوان زیادی، این کشور را انتخاب مناسبی برای گذراندن ماه عسل و آغاز زندگی مشترکشان می‎دانند.

هوشی مین ویتنام

هوشی مینه

 بزرگترین شهر ویتنام،شهر هوشی مینه است.در سال های قبل از جنگ ویتنام و متحد شدن ویتنم جنوبی و شمالی این شهر ابتدا سایگون نام داشت.نامگذاری آن به دلیل موقعیت این شهر بر ساحل رود سایگون می باشد.هوشی مین ابتدا به پری نوکور معروف بود این اسم به قبل از وصل شدن کامبوج به ویتنام مربوط می شود و در آن زمان اصلی ترین شهر کامبوج به شمار می رفت.

 این شهر پر است از دانشگاه و کالج و هزاران دانشجو که در کالج های هوشی مینه ویتنام تحصیل می کنند.هوشی مینه جزو اصلی ترین مراکز توریستی ویتنام است و شهر تاریخی به حساب می آید،زیرا پر است از آثار تاریخی ،کهن وو حتی آثاری از زمان جنگ که باعث می شود خیلی از توریستها و گردشگران در ابتدا وارد هوشی مینه شوند.به دلیل بازدید توریستهای زیاد از هوشی مینه،این نشان از رونق اقتصادی و تجاری در این شهر می باشد.هوشی مینه به نوعی وسیع ترین موزه جنگ ویتنام می باشد که یادگاری های زیادی از دوران جنگ در خود به جای گذاشته است،هوشی مینه ویتنام از فرودگاه حدود 4 کیلومتر فاصله دارد.نرخ تاکسی بر عکس خیلی از شهر ها بسیار ارزان است.

مراکز دیدنی هوشی مینه

 رودخانه مایگون، پست مرکز، تونل کوچی، موزه شهر و ... .

 هیجان انگیزترین مرکز دیدنی هوشی مینه تونل "کو چی" است که معروف ترین تونل جنگی زمان جنگ آمریکا و ویتنام است.

هانوی ویتنام

 هانوی

در سواحل رود سرخ پایتخت ویتنام شهر هانوی قرار دارد.هانوی خود شهری جداگانه دارد و جزو شهرهای مهم ویتنام است.هانوی در ویتنام شهر سیاسی و فرهنگی و دومین شهر بزرگ است.

هانوی ویتنام پر است از ساختمان و بناهای تاریخی که همگی یادگار جنگ های ویتنام است.علاوه بر آن پارک های زیبا و بسیار زیادی در هانوی ویتنام وجود دارد که می توان گفت یکی از دلایلی است که صنعت گردشگری رو رونق داده است.

جاذبه های هانوی

مقبره هوشی مین: این آرامگاه در هانوی واقع شده است که یکی از جاذبه های گردشگری هانوی است،همچنین موزه های تاریخی ، طبیعی هانوی ویتنام نیز باعث جذب گردشگران و مسافران می شود.

موزه ملی تاریخ: این موزه تاریخ کشور ویتنام را به نمایش گذاشته است.

موزه ارتش: بیانگر تاریخ نظامی ویتنام است که در هانوی واقع شده است.

موزه Hoa Lo: جزو ترسناکترین زندان های جهان به حساب می آید، که در این جا به دلیل شکنجه ها و کارهای مخوفی که بر روی اسیرای آمریکایی انجام می دادند به هتل هیلتون هانوی مشهور است. امروزه این زندان به موزهای پر بازدید تبدیل شده است.

معبدهای هانوی که توجه مسافران زیادی را به خود جلب می کند (معبد هنر،بودای تک ستونی). خانه اپرا و دریاچه هوان کی ام نیز جزو جاذبه های گردشگری هانوی در ویتنام می باشد.

غذا در هانوی

 اغذیه فروشی های دکه مانندی در هانوی ویتنام قرار دارد که مسافران میتوانند غذاهای محلی، بومی و یا حتی غیر بومی را تست کنند و از طعم آن لذت ببرند."بان کوین" "سوپ نودل قو" "بان تنگ" به شمار می روند. یکی از خاص ترین غذاهای دنیا که به همه توصیه می شود"جاکالاونگ" است.

خرید در هانوی

 در آخر برای خرید سوغاتی از ویتنام یکی از بهترین محل ها که قیمت مناسبی نیز دارد بازارهای هانوی می باشد،شما با رفتن به این بازارها میتوانید پارچه های زیبا ،صنایع دستی و وسایل تزئینی خریداری کنید.

هالونگ بی ویتنام

هالونگ بی

هالونگ بی یا خلیج اژدها در سمت شرق ویتنام قرار دارد و به صورت جزیره ای است که خود شامل بیش از 2000 جزیره کوچک و بزرگ است. جنس این جزیره از سنگ آهک است، غارهای این جزیره به وسیله باد و موج ساخته شده است. غار کیم کوی،غار دائوگو،غار تین لانگ ،جزیره میمون، جزیره قورباغه و... جزو اماکن دیدنی هالونگ بی است. غار تین لانگ به دلیل جاذبه های خاص و شگفت انگیز خود به عنوان میراث تاریخی و فرهنگی ثبت شده است.

 کافه 555 یکی از معروف ترین کافی شاپ های هالونگ بی ویتنام است که قهوه های ویتنامی دلچسبی دارد. همچنین در بازارهای محلی میتوانید گیاهان دارویی برای خود بخرید و حتما از این جوشانده ها استفاده کنید. اکثر ساکنان این منطقه میوه ها را به چیپس میوه می آورند، همچنین آنها چیپس آبزیان هم درست میکنند که پلیکان پرواز خوردن آنرا به شما پیشنهاد نمی دهد زیرا طعم غیر قابل تحملی دارد.

 از مهمترین جاذبه های توریستی هالونگ بی ویتنام، تور یک یا چند روزه کشتی تفریحی و کروز است.

نظر بدهید