ویتنام، کامبوج و لائوس

ویتنام، کامبوج و لائوس

ویتنام، لائوس و کامبوج؛ حس سال‌های سال جهانگردی در یک سفر از صخره‌های سر به فلک کشیده در آب‌های خلیج هالونگ در شرق ویتنام تا خروش آبشار خوانگسی در دل جنگل‌های بارانی لائوس؛ از روحیات بودایی لونگ پرابانگ تا معبد اعجاب برانگیز تاپروم کامبوج پیچیده در ریشه‌های درختان؛ لمس جنگ ویتنام در تونل‌های زیر زمینی کوچی در کنار رنگ بازی دلتای عظیم رود مکونگ، همه در یک سفر مجموعه‌ای کامل از تجربیات گردشگری را فراهم آورده‌اند. تور ویتنام، لائوس و کامبوج در زمره معدود سفرهایی است که پس از پایان آن می‌توانیم مدعی شویم بسیاری از احساسات و تجربیاتی را که جهانگردان در سال‌های سال بدست می‌آورند، یکجا کسب کرده‌ایم.

پنجشنبه 3 آبان 1397
5101

ویتنام، لائوس و کامبوج؛ حس سال‌های سال جهانگردی در یک سفر

از صخره‌های سر به فلک کشیده در آب‌های خلیج هالونگ در شرق ویتنام تا خروش آبشار خوانگسی در دل جنگل‌های بارانی لائوس؛ از روحیات بودایی لونگ پرابانگ تا معبد اعجاب برانگیز تاپروم کامبوج پیچیده در ریشه‌های درختان؛ لمس جنگ ویتنام در تونل‌های زیر زمینی کوچی در کنار رنگ بازی دلتای عظیم رود مکونگ، همه در یک سفر مجموعه‌ای کامل از تجربیات گردشگری را فراهم آورده‌اند. تور ویتنام، لائوس و کامبوج در زمره معدود سفرهایی است که پس از پایان آن می‌توانیم مدعی شویم بسیاری از احساسات و تجربیاتی را که جهانگردان در سال‌های سال بدست می‌آورند، یکجا کسب کرده‌ایم.

جاذبه‌های بیشمار و فضای توریستی حاکم بر این مناطق تحسین جهانیان را برانگیخته است. خلیج هالونگ به عنوان یکی از عجایب هفتگانه طبیعی دنیا شناخته می‌شود. لونگ پرابانگ مقصد برتر سازمان گردشگری اروپا است و هر ساله میلیون‌ها گردشگر از سرتاسر جهان از آن دیدن می‌نمایند. و این در کنار مجموعه قصرها و معابد عظیم انگکوروات در کامبوج است که عنوان وسیع‌ترین مجموعه تاریخی مذهبی جهان را از آن خود کرده است.

این سه همسایه واقع در جنوب شرقی آسیا دیری است به عنوان مقاصد گردشگری، مورد استقبال چشمگیر جهانیان قرار گرفته‌اند اما در ایران ناشناخته و کشف نشده باقی مانده‌اند. آهنگ سفر سابقه تورهای گروهی بسیاری به مقصد ویتنام را در کارنامه خود دارد.

ویتنام

خلیج هالونگ؛ یکی  از عجایب هفتگانه طبیعی دنیا

خلیج هالونگ به معنای اژدهای نشسته، خلیج کوچکی واقع در استان کوانگ‌نن در شمال شرقی ویتنام است. سال 1994 منطقه مرکزی هالونگ از سوی  یونسکو در فهرست میراث جهانی قرار گرفت و سال 2009 بنیاد عجایب هفتگانه جدید، این خلیج را به عنوان یکی از عجایب هفت‌گانه طبیعی دنیا اعلام نمود.

عبور با کشتی از میان برج‌های صخره‌ای که از دل دریا سر به فلک کشیده‌اند؛ پیاده‌روی و شنا در سواحل جزیره‌های کوچک و بزرگ که مانند دانه‌های تسبیحی از هم گسسته در خلیج هالونگ پراکنده شده‌اند و نیز اقامت در کشتی‌های کروز سنتی، لحظه‌هایی رویایی در سفر شما به وجود خواهد آورد.

خلیج هالونگ

لائوس و لونگ پرابانگ؛ مقصد برتر سازمان گردشگری اروپا

لائوس را می‌توان بهشت معنویت بر زمین نامید. سرزمینی که آرامش و سکوت، سادگی و صداقت، احترام و خوش مشربی مردمانش شما را مسحور خواهد ساخت. کشور لائوس در دو سوی رودخانه مکونگ با کرانه‌های بسیار زیبا ساخته شده است. اگر بنا باشد از تمام جنوب شرق آسیا یک شهر را برای آرامش، زیبایی و حس روحانیش انتخاب کنید، بی تردید انتخابی جز شهر لوانگ پرابانگ نخواهید داشت. سال 2013 سازمان گردشگری اروپا منطقه لونگ پرابانگ را به عنوان مقصد برتر به جهانیان معرفی کرد.

آبشار خوانگسی؛ بهشتی در میان جنگل‌های انبوه لائوس

در دل جنگل‌های اطراف لونگ پرابانگ، خوانگسی با زنجیره‌ای از آبشارهای بلند و کوتاه در بستری آهکی، منظره‌ای بی نظیر را فراهم آورده است. در زیر این آبشارها استخرهایی طبیعی وجود دارند که بسیاری عاشق شنا کردن در آن هستند. این استخرهای طبیعی بعضا تا پنج متر عمق دارند و برخی از گردشگران ماجراجو از بالای درختان تناور جنگلی به درون آن‌ها می‌پرند. همچنین برای تعویض لباس نیز رختکن‌های چوبی در اطراف آبشار تعبیه شده است.

انگکور وات؛ وسیع‌ترین بنای تاریخی، مذهبی جهان

انگکور وات محوطه‌ای باستانی در شهر سیم ریپ کامبوج است، مجموعه‌ای متشکل از ده‌ها قصر و معبد عظیم که روزی پایتخت پر شکوه امپراتوری خمر بوده‌اند. بناهای تاریخی و مذهبی که باستان شناسان آن را قابل قیاس اما وسیع‌تر از اهرام ثلاثه مصر، معبد آکروپوولیس یونان، تخت جمشید ایران و ماچوپیچو پرو می‌دانند.

تاپروم؛ معبدی باستانی در چنبره ریشه‌های درختان

گردشگرانی که به جنوب غربی آسیا و به کشور کامبوج سفر می‌کنند دیدار از معبد  "تاپروم" را از دست نمی‌دهند. این معبد در قرن‌های 12 و 13 ساخته شده و بعدها در زیر خاک دفن شده است و آنگاه جنگلی انبوه با درختانی ستبر بر آن روییده است که در اوایل قرن 20 توسط باستان شناسان فرانسوی این معبد از زیر خاک خارج شده است. جالب آن که این درختان کاملا بر روی ساختمان معبد قرار دارند و ریشه‌های آن‌ها به داخل نفوذ کرده و کل فضا را پوشانده است.

هوشی مین سیتی؛ از جبهه جنگ آمریکا و ویتنام تا قلب اقتصاد ویتنام

شهر هوشی مین در گذشته سایگون نام داشت که پس از خروج امریکایی‌ها و اتحاد ویتنام جنوبی و شمالی، نام رهبر فقید ویتنام بر آن‌ نهاده شد. موزه جنگ ویتنام، کلیسای جامع نوتردام، اداره پست و بازار سنتی "بن تان" جاذبه‌های معمولی هستند که گردشگران از آن بازدید می‌کنند اما آنچه که این شهر استوایی را به مکانی مطبوع برای جهانگردان سرتاسر دنیا تبدیل کرده است بازارهای متنوع و شب‌های زنده و گرم سایگون است. همچنین تونل‌های جنگ کوچی و دلتای مکونگ دیدنی‌هایی هستند با فاصله کم از هوشی مین سیتی که گردشگران طی سفرهای روزانه از آن‌ها بازدید می‌کنند.

تونل‌های شگفت انگیز کوچی

این تونل‌های تو در تو، شبکه‌ای گسترده از کانال‌های زیرزمینی است که در جنگ ویتنام توسط سربازان "ویت کونگ" حفر شده‌اند. علاوه بر استفاده‌های نظامی، این شهر زیرزمینی به عنوان محل زندگی روستاییان نیز مورد استفاده قرار می‌گرفته است. این تونل‌های اعجاب انگیز تا سه طبقه زیر زمین عمق داشته‌ و جالب این که در طول جنگ هرگز ارتش امریکایی نتوانست آن‌ها را اشغال یا تخریب کند.

دلتای مکونگ

این منطقه افزون بر زیبایی طبیعی، بدلیل داشتن بازارهای شناور رنگارنگ، باغ‌های میوه، شالیزارها، باغ‌های نیشکر، پناهگاه پرنده‌ها و روستاهای عجیب و دیدنی هر ساله گردشگران زیادی را از سراسر دنیا جذب می‌نماید. نام مستعار دلتای مکونگ، سبد برنج ویتنام است. دلیل این نامگذاری تولید انبوه برنج در این منطقه است.

شالیزارهای ویتنام

بازارهای شناور "کای  به"

از جاذبه‌های اصلی دیتای مکونگ، می‌توان به قایق‌سواری و دیدار از بازار شناور کای به اشاره کرد. افراد محلی با قایق‌های سنتی برای فروش محصولات خود به این منطقه می‌آیند و سفره‌ای رنگارنگ از میوه و سبزیجات بر آب روان می‌گسترانند.

جاذبه‌ها:

  • بازدید از معبد شگفت انگیز تاپروم، معبدی پیچیده شده در ریشه درختان کهنسال
  • دیدار از بزرگترین مجموعه تاریخی مذهبی جهان "انگکور وات" در سیم ریپ کامبوج
  • دیدار از دریاچه "تونل سپ" در کامبوج
  • دیدار از دهکده شناور "چونگ نیس"
  • گشت کامل شهری در لونگ پرابانگ پایتخت فرهنگی جنوب شرق آسیا
  • دیدار از آبشار "خوانگسی" در دل جنگل‌های زیبای لائوس
  • گشت کامل شهری در هانوی، پایتخت ویتنام
  • 3 روز کروز در خلیج زیبای هالونگ و جزیره کت با، همراه با صبحانه، ناهار و شام
  • گشت شهری "هوشی مین سیتی"
  • بازدید از مجموعه تونل‌های "کو چی"
  • قایق‌سواری در دلتای مکونگ
  • بازدید از بازار معلق روی آب
نظر بدهید