10 دلیل برای سپری کردن تعطیلات کریسمس در فرانسه

10 دلیل برای سپری کردن تعطیلات کریسمس در فرانسه

دلایل زیادی برای سفر به فرانسه در طول سال وجود دارد. اما قطعا یکی از بهترین زمان‌های سفر به فرانسه تعطیلات کریسمس است. پایتخت این کشور همیشه یکی از مقصدهای محبوب گردشگران بوده و هست اما پاریس در طول کریسمس جادویی‌تر و زیباتر از همیشه است. صحنه خیره‌کننده تزئینات کریسمس در پنجره خانه‌ها، نمایشگاه‌ها، بازار کریسمس Champs-Elysees، چرخ بزرگ در محله De La و نمای یخی بیرون هتل De Ville همگان را مسحور خواهد کرد. در ادامه با ما همراه باشید تا با 10 دلیل برای سفر به فرانسه در تعطیلات کریسمس بیشتر آشنا شویم.

شنبه 3 آذر 1397
4290

10 دلیل برای سپری کردن تعطیلات کریسمس در فرانسه

1-بازارهای کریسمس

بازار کریسمس فرانسه یکی از زیباترین و بزرگترین بازاهای کریسمس در اروپا است که بیشتر در شرق فرانسه دیده می‌شوند و قدیمی‌ترین آن‌ها در شهر زیبای استراسبورگ بر پا می‌شوند.

اگر در این تعطیلات به فرانسه سفر می‌کنید، بازار کریسمس کلمار و ملمووز حال و هوای بی‌نظیر آن‌ها را از دست ندهید.

جهت کسب اطلاع از تور فرانسه از مشهد با ما در تماس باشید.

10 دلیل برای سپری کردن تعطیلات کریسمس در فرانسه

2-شب کریسمس

در فرانسه، بر خلاف انگلستان، شب کریسمس زمانی است که جشن‌های واقعی این مراسم شروع می‌شوند.

در شب کریسمس فرانسوی‌ها برای صرف وعده شام موسوم به Le Reveillon، که از کلمه Reveil به معنای بیدار شدن مشتق شده است، دور هم جمع می‌شوند و تا پاسی از شب بیدار می‌مانند و بعد از آن کودکان خانواده می‌توانند کادوهای خود را باز کنند.

3-غذاهای کریسمس

اگرچه فرهنگ‌های مختلفی کریسمس را جشن می‌گیرند اما در این ایام، قفسه‌های سوپرمارکت‌های فرانسه از خوراکی‌ها و غذاهای مخصوص کریسمس پر می‌شوند. مواد اولیه مورد نیاز در تهیه Reveillon در هر جایی پیدا می‌شوند. انواع گوشت‌ها و خوراکی‌های غیر معمول فرانسوی‌ها مانند گوزن، گراز و یا حتی شتر مرغ در بازار به وفور یافت می‌شود چرا که فرانسوی‌ها بر این باورند که در این تعطیلات باید غذاهای متفاوت‌تر و لوکس‌تری میل کنند.

4-کریسمس سفید در کوه‌های فرانسه

فرانسه محبوب‌ترین مقصد اسکی‌بازان بریتانیایی است. حتی تصور بیدار شدن در یک روستای کوهستانی زیبا و پوشیده از برف با تزئینات درخشان کریسمس و درخت‌های برفی زیبا نیز هیجان‌انگیز است. خانه‌های کوهستانی زیادی در کوه‌های فرانسه، بخصوص در آلپ، برای اجاره وجود دارد. بنابراین تجربه یک روز زمستانی کامل در کریسمس کاملا در دسترس شما است.

5-کریسمس در فرانسه کمتر یک تجارت و بیشتر بر خانواده و سنت‌ها متمرکز است.

هرچند بعد تجاری کریسمس در فرانسه نیز غیر قابل انکار است اما بالاتر از آن هدف اصلی این جشن جمع شدن خانواده کنار هم است. فرانسویان زیادی مسافت‌های طولانی را طی می‌کنند تا به بازدید اقوام خود یا همسرشان که در شهر دیگری زندگی می‌کنند، بروند و در شب کریسمس همگی دور میز بزرگی جمع می‌شوند و از بودن در کنار هم در حال صرف شام کریسمس لذت می‌برند.

6- Buche de Noel

در طول دوره کریسمس ویترین فروشگاه‌ها نمایشگاهی از انواع کیک و شیرینی رنگارنگ می‌شوند. اما معروف‌ترین شیرینی کریسمس Buche de Noel است که شامل یک کیک اسفنجی سبک است که با شکلات یا کرم پوشانده می‌شود و سپس رول شده و در مرحله آخر با شکلات و کرم‌های بیشتر تزئین می‌شوند و یک دسر معمول برای ریبیلون به شمار می‌رود.

7- اسکی کردن

اگر عاشق ورزش اسکی باشید و در طول کریسمس در کوه‌های فرانسه، هیچ راهی بهتر از اسکی کردن برای جشن گرفتن کریسمس ندارید.

ممکن است در استراحتگاه‌های پیست اسکی فرانسویانی را ببینید که لباس‌های کریسمس و یا دامن‌هایی به عنوان پدر کریسمس یا چوآباکا برتن دارند، روبرو شوید.

8- کریسمس در پاریس

همه می‌دانیم که پاریس همیشه یک مقصد بی‌نظیر برای سفر است، اما پایتخت فرانسه در طول کریسمس جادویی‌تر و زیباتر از همیشه است. صحنه خیره‌کننده تزئینات کریسمس در پنجره خانه‌ها، نمایشگاه‌ها، بازار کریسمس Champs-Elysees، چرخ بزرگ در محله De La و نمای یخی بیرون هتل De Ville همگان را مسحور خواهد کرد.

9- کریسمس بر روی رودخانه

اگر با سرما و برف میانه‌ای ندارید، به Riviera زیبا در فرانسه بروید از جشن بدون هوای سرد و برف و غذاهای سنتی و آداب و رسوم پرونس که اندکی با سایر نقاط فرانسه متفاوت است لذت ببرید.

10- دکوراسیون و چراغانی در روستاها

هر شهری در فرانسه بازار کریسمس ندارد و درخت کریسمس بزرگ در میدان اصلی شهر، چراغ‌های روشن خیابان و ... در هر جایی به چشم می‌خورند. مردم تمام شهرها نیز به تزئینات بیرونی خانه‌های خود اهمیت زیادی می‌دهند.

تور فرانسه ویژه تعطیلات کریسمس

جهت کسب اطلاع از تور فرانسه از مشهد با ما در تماس باشید.

نظر بدهید