جاذبه های گردشگری جزیره تیومان مالزی

جاذبه های گردشگری جزیره تیومان مالزی

تیومان به عنوان یکی از بهترین جزایر دنیا شما را به سوی خود فرا می خواند . تیومان به خاطر وجود بالی تایی , در بخش موزیکال هالیوود در اقیانوس آرام جنوبی مشهور است . با ما در ادامه همراه باشید

سه شنبه 28 فروردین 1397
11679

تیومان:

تیومان به عنوان یکی از بهترین  جزایر دنیا شما رو به سوی خود فرا می خواند . تیومان به خاطر وجود بالی تایی در بخش موزیکال هالیود در اقیانوس ارام جنوبی مشهور است .

تیومان در پاهانگ که بزرگترین ایالات در شبه جزیره مالزی است واقع شده است . تیومان جزیره زیبا و سرگرم کننده در جنوب دریای چین است . این ایالت دارای خط ساحلی زیبایی است که برای آفتاب دوستان جاذبه پایان نیافتنی از محیط استوایی دارد . 

تیومان بزرگترین و توسعه یافته ترین جزیره آتشفشانی است که پارک دریایی تیومان در آن شکل گرفته است  . بنابر اساطیر این جزیره نهایی ترین محل استراحت و ارامش شاهزاده خانم زیبای اژدها می باشد هنوز هم تا امروز این جزیره شباهت زیادی به یک اژدهای خفته دارد.

از همان دقایق نخست حس آرامش راحتی و سادگی دیدار کنندگان را در برمیگیرد .آبهای پیرامون تیومان برای انواع فعالیت های ورزشی آبی از جمله شناکردن , قایقرانی و موج سواری ایده آل هستند . آبهای گرم و مناظر زیبا این محل را به بهشت فعالیت های زیر آب تبدیل کرده است . در این آبها می توانید مارماهی پروانه ای رنگارنگ , مرجانهای ساکن , ماهی پوز کوتاه و اسفنجهای زیبایی را مشاهده کنید.

حیات دریایی موجوداتی مانند ماهی ناپلئون ,  تروالی طلایی راه راه , طوطی ماهی و دسته های ماهیهای دوکی شکل آبهای کم عمق به آرامی در عمق این آبها در جریان است.

حتی برای کسانی که علاقه ای به فعالیت های آبی ندارند تماشای مناظر از قایق با کف شیشه ای بسیار لذت بخش است . غواصان از غواصی در آبهای جزیره های دور افتاده لذت خواهند برد و فرصت مواجهه بی خطر با کوسه نوک سیاه ,  سفره ماهی و دیگر انواع ماهیان دریای آزاد را خواهند یافت . برای ارضا کردن حس ماجراجویی خود می توانید با قایق به ساحل میمون سفر کنید یا به جزایر بدون سکنه تولای و رنگیز که برای شناکردن و پیک نیک مناسب هستند سری بزنید.

دهکده های بسیاری در کنار خط ساحلی این جزیره پراکنده هستند . بزرگترین آنها سالانگ ,  تکک , گنتینگ ,  پایا و جوارا می باشد . هر دهکده فضای مخصوص به خود را دارد و دیدار از هر یک تجربه منحصر به فرد و لذت بخشی را خواهد داشت. سالانگ ؛ واقع در شمال غربی جزیره به خاطر آبهای صاف و شفاف و مرجانهای رنگین خود که درنزدیکی ساحل قرار دارند شهرت بسزایی دارد . یک روز را برای دیدار از باغهای زیر دریا بگذرانید و یا در قایقهای هاموک چرتی بزنید و به صدای آرام امواج گوش بسپارید قدم زدن در ساحل در بعد از ظهر فرصت دیدن منظره خارق العاده غروب خورشید در افق را می دهد.

تکک واقع در نیمه راه ساحل غربی جزیره دارای طولانی ترین خط ساحلی در جزیره است . این دهکده دروازه ورود هوایی و آبی به تیومان محسوب می شود .  همچنین نزدیکترین دهکده به ساحل برجایا تیومان , اقامتگاه گلف ,  چشمه های آب معدنی و تنها اقامتگاه پنج ستاره جزیره است .

کمی دور تر از تکک , دهکده گنتینگ , جوی ارام و روستایی دارد . ساحل آرامش بخش طلایی رنگ آن برای پیاده روی در طول ساحل بسیار مناسب است . جوارا در ساحل شرقی جزیره مامن دور افتاده و دنجی است که ساحل گسترده آن برای شنا حمام آفتاب یا چادر زدن بسیار ماسب است منظره خارق العاده طلوع خورشید در جوارا دیدنی است.

موکوت جنوبی ترین دهکده جزیره , دارای طبیعتی بی نهایت زیباست . قله های دو قلو یا شاخهای اژدها بر خط ساحلی آن سایه انداخته اند و از زیباترین نقاط این جزیره محسوب می شوند.

راه های دسترسی از طریق جاده :

جاده های تانجوک گموک در پاهانگ و مرسینگ در جوهور دو مسیر حرکت به سمت تیومان هستند .تانجونگ گموک در فاصله سه و نیم ساعت رانندگی ,  از بزرگراه شمال _ جنوب واقع است . مسافران می توانند از راه فرعی سناوانگ از بزرگراه خارج و به طرف مودازام شاه و رامپیش راه خود ادامه دهند . پیش از آنکه به تانجونگ گموگ برسند برای رسیدن به مرسینگ از کوالالامپور باید در بزرگراه شمال _ جنوب در کلونگ  (در جوهور ) از این بزرگراه خارج شوند.

از طریق هوا :

خط هوایی برجایا ایرهمه روزه از فرودگاه سلطان عبدالعزیز در کوالالامپور و فرودگاه سلتار در سنگاپور به تیومان پروازهای مستقیم دارد.

از طریق دریا :

برای رسیدن به این جزیره می توان از اسکله ها در تانجونگ گوموک و مرسینگ سوار قایق شد این سفر باتوجه به شرایط دریا حدود 1 ساعت و نیم به طول می انجامد همچنین می توان از طریق حمل و نقل دریایی از ترمینال تانا مراه سنگاپور طی 4 و نیم ساعت به این جزیره رسید

 تصاویر جزیره تیومان :

جزیره تیومان مالزی

گردشگری مالزی

جاذبه های مالزی

تیومان

ساحل تیومان

تیومان مالزی

جزیره تیومان

تور تیومان

تیومان مالزی

نظر بدهید