اطلاعات سفر به روسیه

اطلاعات سفر به روسیه

روسیه یکی از پرطرفدارترین کشورهای جهان برای سفر است و همه ساله هزاران گردشگر برای سفر در تاریخ روسیه و بازدید از دیدنی‌های این کشور و تجربه شب‌های روشن سنت پترزبورگ راهی این کشور می‌شوند. روسیه یکی از بهترین مقاصد گردشگری دنیا برای شیفتگان تاریخ و هنر است.

سه شنبه 11 اردیبهشت 1397
8573

روسیه

پهناورترین کشور جهان، روسیه، یکی از زیباترین و تاریخی‌ترین سرزمین‌های کره زمین است. شکوه معماری، هنر، موسیقی، ادبیات، همه را یک جا می‌توان در این سرزمین یافت. هنر معماری روسیه از با ارزش‌ترین و درخشان‌ترین سبک‌های هنر معماری در سطح جهان است. بناهای به جا مانده، کاخ‌ها، کلیساها و ساختمان‌های آن تک به تک گویای این حقیقت هستند. روسیه سرزمین شگفتی‌هاست.

ادبیات روسیه

موسیقی و ادبیات با هنر روسیه پیوندی جدا ناشدنی دارد. تاریخچه آهنگ‌سازهای بزرگ این کشور سمفونی‌های کلاسیک روسیه، تک به تک گویای اهمیت و قدرت هنر موسیقی در این سرزمین‌اند. ادبیات این کشور، شهرت جهانی خود را مدیون تولستوی پوشکین، گورلی و تمام نویسندگان نام آشنای روس است.

شهرهای مهم

موسکو و سنت پترزبورگ دو شهر بزرگ و مهم این سرزمین می‌باشند. مسکو از دیرباز به قلب روسیه و سنت پترزبورگ به سر روسیه شهره می‌باشند.

بعد از انقلاب روسیه، نام سنت پترزبورگ به لنینگراد تغییر نام پیدا کرد چرا که زادگاه لنین بود اما پس از فروپاشی جماهیر شوروی دوباره به سنت پترزبورگ تغییر کرد.

روسیه یکی از پرطرفدارترین کشورهای جهان برای سفر است و همه ساله هزاران گردشگر برای سفر در تاریخ روسیه و بازدید از دیدنی‌های این کشور و تجربه شب‌های روشن سنت پترزبورگ راهی  این کشور می‌شوند. روسیه یکی از بهترین مقاصد گردشگری دنیا برای شیفتگان تاریخ و هنر است.

آب و هوای روسیه

آب و هوای روسیه به قدری متغیر است که بین 37 درجه سانتی گراد و منفی 30 درجه تفاوت دارد. بهترین دمای روسیه را می‌توانید در امتداد ساحل دریای بالتیک تجربه کنید؛ ساحلی که اهالی مسکو تعطیلات تابستانی خود را در آنجا سپری می‌کنند.

به دلیل داشتن آب و هوای گرمسیری، سوچی به عنوان یک تفریگاه ساحلی، لقب "فلوریدای روسیه" را به خود اختصاص داده است.

بهترین فصل سفر به روسیه

گرم‌ترین هوا در روسیه را می‌توانید در ماه‌های جولای و آگوست که مصادف با تیر و مرداد و اوایل شهریور است تجربه کنید؛ این فصل بهترین فصل برای سفر به روسیه به شمار می‌آید.

اختلاف ساعت با ایران

از نظر فاصله زمانی، مسکو و تهران نیم ساعت اختلاف زمانی دارند که در شش ماهه نخست سال که ساعت رسمی کشور 1 ساعت به جلو کشیده می‌شود، این اختلاف به یک ساعت و نیم به این زمان اضافه می‌شود.

با توجه به پهناوری این سرزمین، 9 منطقه زمانی در روسیه وجود دارد؛ برای نمونه، شرق روسیه 8 ساعت جلوتر از زمان در مسکو است و کالینینگراد در غرب این کشور 1 ساعت از شهر مسکو عقبتر می‌باشد.

واحد پول رسمی روسیه

واحد پول کشور روسیه، روبل می‌باشد و هر روبل معادل 100 کوپک است و هر روبل روسیه در زمان انتشار این مطلب حدود 90 تومان است. در این کشور دو واحد جهانی پول یعنی دلار و یورو کارایی ندارند و در بیشتر مواقع هتل‌ها، تاکسی‌ها و فروشندگان دلار و یورو را نمی‌پذیرند. بنابراین در زمان سفر به روسیه حتمن روبل همراه خود داشته باشید و یا می‌توانید به باجه‌های کوچک صرافی برای تبدیل ارز استفاده کنید.

به دلیل کسر کمیسیون بیش‌تر، بهتر است پول خود را در فرودگاه‌ها و یا هتل‌ها به روبل تبدیل نکنید زیرا در این صورت متضرر خواهید شد.

حمل و نقل در روسیه

خط هوایی اصلی کشور روسیه ایرفلوت است که پروازهای متعددی به سراسر جهان از جمله ایران دارد. سه فرودگاه مهم پایتخت این کشور، شرمتیوو، دوموده دوو و ونوکووا می‌باشد. در مسکو حمل و نقل عمومی از طریق تاکسی، مترو و اتوبوس انجام می‌شود. کرایه تاکسی در روسیه زیاد است و برای دسترسی راحتتر با کمترین هزینه بهتر است از مترو، تراموا و اتوبوس استفاده شود. در مسکو در ساعات آغازین و پایانی وقت اداری، ترافیک سنگین است و مقرون به صرفه‌ترین وسیله حمل و نقل عمومی این شهر مترو می‌باشد. 206 ایستگاه متروی این شهر در 14 خط تعبیه شده‌اند و از ساعت 00:53 بامداد تا 1 ساعت پس از نیمه شب میلیون‌ها مسافر را در این شهر جابجا می‌کند.

ایستگاه‌های مترو در سطح شهر مسکو با تابلوهای قرمز رنگ و حرف M مشخص شده‌اند. همچنین بهتر است بدانید در شهر مسکو و سنت پترزبورگ امکان اجاره خودرو بصورت ساعتی، روزانه  هفتگی وجود دارد.ایستگاه مترو مسکومسکو روسیهمسکو روسیه

نظر بدهید