پرداخت عوارض خروج از کشور

شنبه 26 آبان 1397
643

با توجه به اینکه طبق قوانین جمهوری اسلامی ایران کلیه اتباع ایرانی که قصد خروج از کشور را دارند می بایست پیش از مراجعه به پلیس کنترل گذرنامه مستقر در فرودگاه، مبلغی که میزان و توضیحات مربوطه آن در ذیل آورده شده است را تحت عنوان عوارض خروج از کشور به حساب دولت واریز نمایند. 

لازم بذکر است مسافران محترم می بایست پرینت تراکنش پرداخت عوارض خروج از کشور را هنگام مراجعه به پلیس گذرنامه در فرودگاه بهمراه داشته باشند.

به گزارش پایگاه خبری پلیس، سرهنگ مجید صمدی رئیس پلیس گذرنامه و مهاجرت ناجا با اعلام خبر فوق اظهار داشت: با تلاش‌های مستمر پلیس مهاجرت و گذرنامه و همکاری بانک ملی و سایر سازمان های دخیل در امور مالی، پرداخت عوارض خروج مسافرتی به صورت الکترونیکی کلید خورد.

وی افزود: در راستای تسهیل در ترددهای مرزی، جلوگیری از هرگونه آسیب و تخلف احتمالی، جعل فیش های کاغذی و تزاحم بین مردم و پلیس و ...، بسترهای پرداخت الکترونیکی عوارض خروج از کشور فراهم شده است.

رئیس پلیس گذرنامه و مهاجرت ناجا گفت: پرداخت عوارض خروج مسافری به صورت دستی (کاغذی) متوقف و سامانه های پرداخت الکترونیکی به همه مرزهای رسمی کشور متصل شده است.

نرخ عوارض خروج از کشور برای سفرهای عادی:

اولین مرتبه در سال: 2.200.000 ریال

دومین مرتبه در سال: 3.300.000 ریال

سومین مرتبه در سال: 4.400.000 ریال

نرخ عوارض خروج از کشور  برای سفرهای زیارتی، حج تمتع و عمره

اولین مرتبه در سال: 1.100.000 ریال

دومین مرتبه در سال: 1.650.000 ریال

سومین مرتبه در سال: 2.220.000 ریال

نظر بدهید