جزیره موریس، بهشتی در اقیانوس هند

جزیره موریس، بهشتی در اقیانوس هند

موریس که در فضای آرام و فیروزه‎ای رنگ در اقیانوس هند و در فاصله حدود 1800 کیلومتر از سواحل شرقی آفریقا واقع شده است، جزیره استوایی بسیار زیبایی است که دارای دریاچه‌های چشم نواز و سواحل طلایی فراوان می‌باشد. خط ساحلی 330 کیلومتری آن که پوشیده از درختان نخل و سواحل شنی دست نخورده است، تقریبا بطور کامل توسط یکی از بزرگترین صخره‌های مرجانی سالم در جهان احاطه شده و بیش از یک هزار گونه ماهی را در بر می‌گیرد. بخش داخلی این جزیره به فلات مرکزی آن می‌رسد و به کوه‌هایی با ارتفاع بیش از 800 متر با منشا آتشفشانی مشرف بوده و توسط صخره‌های مرجانی که از دریاچه‌های کریستالی شفاف سر برآورده‌اند احاطه گشته است. تنوع فراوان پوشش گیاهی و جانوران بومی، موریس را مبدل به بهشتی برای تمام دوستداران طبیعت کرده است. در ادامه با ما همراه باشید تا با این جزیره زیبا بیشتر آشنا شوید.

پنجشنبه 28 تیر 1397
10357

چرا جزیره موریس؟

موریس که در فضای آرام و فیروزه‎ای رنگ در اقیانوس هند و در فاصله حدود 1800 کیلومتر از سواحل شرقی آفریقا واقع شده است، جزیره استوایی بسیار زیبایی است که دارای دریاچه‌های چشم نواز و سواحل طلایی فراوان می‌باشد. خط ساحلی 330 کیلومتری آن که پوشیده از درختان نخل و سواحل شنی دست نخورده است، تقریبا بطور کامل توسط یکی از بزرگترین صخره‌های مرجانی سالم در جهان احاطه شده و بیش از یک هزار گونه ماهی را در بر می‌گیرد.

جزیره موریس

بخش داخلی این جزیره به فلات مرکزی آن می‌رسد و به کوه‌هایی با ارتفاع بیش از 800 متر با منشا آتشفشانی مشرف بوده و توسط صخره‌های مرجانی که از دریاچه‌های کریستالی شفاف سر برآورده‌اند احاطه گشته است.

تنوع فراوان پوشش گیاهی و جانوران بومی، موریس را مبدل به بهشتی برای تمام دوستداران طبیعت کرده است.

موریس دارای بیش از 10 پارک طبیعی و تفریحی است که هر کدام فرصتی را برای آشنایی با تنوع گیاهی و جانوری محلی و همچنین نمونه‌های معروفی  از سایر مناطق دنیا مانند لاک پشت غول پیکر، تمساح‌، شتر مرغ‌، زرافه، شیر، چیتا، سیاه گوش و ... فراهم می‌سازد.

 شما می‌توانید به گوزن‌ها و خرگوش‌ها غذا بدهید و در کنار شیرها قدم بزنید. هیجان‌های فراموش نشدنی از جمله اسب سواری، موتور سواری با موتور چهارچرخ، سفر با جیپ، زیپ لاین، پرش با طناب یا ماجراجویی در دره ها در انتظار شماست.

پارک ملی بلک ریور گورج اولین پارک ملی تاسیس شده به منظور حفظ جنگل‌های بومی این جزیره بود. این پارک شامل جنگل مبکابی و همچنبن پناهگاه‌های طبیعی کمبو و بل اومبر است. این پارک همچنین چندین مسیر کوهنوردی و پیاده‌روی با فواصل و سطوح دشواری مختلف را ارائه می‌دهد که می‌توان آن‌ها را در عرض چند ساعت طی کرد.

 باغ گیاه شناسی پامپلموسس با وسعت 37 هکتار و مناظ بینظیر گونه‌های منحصر بفرد از جمله درخت بائوباب و نیلوفرهای آبی غول پیکر ویکتوریا آمازونیکا را از چهار گوشه جهان گرد آورده است.

لا ویلی د فرنی یک منطقه حفاظت شده 200 هکتاری است که به طور موثر هم در زمینه حفظ و هم احیای جانوران و گیاهان بومی این جزیره فعالیت می‌کند. بازدید از این مکان به معنای کمک به حمایت از پروژه نجات تنوع زیستی جزیره است.

چشم انداز موریس ارائه مناظر شگفت انگیز فراوانی را پیش روی قرار می‌دهد. از جمله دیدنی‌ترین آن‌ها دهانه ترو آکس سرفس در ارتفاعات مرکزی، کوه لی پوس، کوه لاین، جنگل لی مورن برابانت و میکابی مشرف بر بلک ریور گورج، صخره‌های بادی ناهموار مشرف به زیبایی وحشی ساحل گریس-گریس است.

جزیره موریس در اقیانوس هند

مجموعه‌های گلف

این جزیره برای گلف‌بازهای حرفه‌ای علاقمندان پرشور و حتی مبتدیان، دست کم ده زمین 18 سوراخه و سه زمین 9 سوراخه ارائه می‌دهد که همگی در شرایط عالی برای بازی هستند. بسیاری از زمین‌ها که در مکان‌های دیدنی و محیط‌های طبیعی جذاب قرار گرفته و برای مسابقات قهرمانی توسط گلف بازان مشهور دنیا طراحی شده‌اند.

بهترین زمان سفر

از خرداد تا مهر ماه دمای هوای موریس در کمترین حد خود می‌باشد اگرچه دمای هوا به ندرت زیر 25 درجه سانتی گراد می‌رسد. آذر تا اردیبهشت زمانی است که جزیره گرمترین و مرطوبترین هوای خود را دارد.

اقامت

هتل‌ها از انواع لوکس و رسمی گرفته تا هتل‌های زیبا و کوچک برای مسافرت‌های رومانتیک و هتل‌های خانوادگی با تفریحات گوناگون و ورزش‌های آبی عموما در قسمت ساحلی قرار دارند. علاوه بر این مورس امکان اقامت در ویلاها را برای افرادی که دوست دارند از تجربه مسافرت مستقل‌تر و خصوصی‌تر لذت ببرند فراهم می‌کنند.

خوراک

موریس غذاهای چند قاره را با شگفتی‌های آشپزی به میراث برده شده از از هند، چین، آفریقا و اروپا عرضه می‌کند. بهترین غذاهای دنیا دستپخت بهترین سرآشپزهای دنیا را در موریس می‌توانید بیابید. همه هتل‌ها غذای حلال ارائه می‌دهند.

تور تماشای دلفین‌ها را تجربه کنید. به سفر با قایق بپردازید تا پستانداران دریایی بینظیر در اقیانوس هند مانند دلفین‌های پوزه بطری، پوزه دراز و دلفین‌های فرفره را کشف کنید.

نظر بدهید