مقاصد گردشگری ممنوعه جهان

مقاصد گردشگری ممنوعه جهان

امروزه با در نظر گرفتن رشد چشمگیر گردشگری و توسعه تکنولوژی، تصور وجود مکان‌های ممنوعه و کشف نشده در دنیا تصوری دور از ذهن به نظر می‌رسد. شاید جالب باشد که بدانید هنوز هم مکان‌های ناشناخته و ممنوعه در سیاره ما وجود دارد. در ادامه با ما همراه باشید تا به معرفی برخی از مکان‌هایی که دولت‌ها ورود به آن‌ها را ممنوع اعلام کرده‌اند بپردازیم.

پنجشنبه 12 مهر 1397
4927

مقاصد گردشگری ممنوعه دنیا

امروزه با در نظر گرفتن رشد چشمگیر گردشگری و توسعه تکنولوژی، تصور وجود مکان‌های ممنوعه و کشف نشده در دنیا تصوری دور از ذهن به نظر می‌رسد.

شاید جالب باشد که بدانید هنوز هم مکان‌های ناشناخته و ممنوعه در سیاره ما وجود دارد.

در ادامه با ما همراه باشید تا به معرفی برخی از مکان‌هایی که دولت‌ها ورود به آن‌ها را ممنوع اعلام کرده‌اند بپردازیم.

 

1-آرشیو مخفی واتیکان

آرشیو واتیکان

شامل مقالات مهم، مکاتبات دولتی، کتاب حساب‌های پاپ بسیاری اسناد مهم دیگر که در طول قرن‌ها در این کلسیا جمع‌آوری شده است و تنها محققانی که موفق به اخذ مجوز ورود شده‌اند می‌توانند به بخشی از این آرشیو دسترسی داشته باشند.

2-جزیره سنتینل شمالی، هند

جزیره سنتینل شمالی هند

جزیره سنتینل شمالی یکی از جزایر هند است که بخاطر سواحل زیبا و طبیعت خیره کننده بسیار مورد توجه می‌باشد، یکی از مکان‌های ممنوعه می‌باشد؛ قبایل بومی این جزیره با افراد بیگانه بسیار خشونت آمیز و خصمانه رفتار می‌کنند. آن‌ها هرگونه تماس با دیگران را رد می‌کنند و دیده شده است که برخی بازدیدکنندگان این جزیره مورد ضرب و شتم و جراحت قرار گرفته‌اند. جای تعجب نیست که دسترسی به این جزیره توسط دولت هند ممنوع اعلام شده است.

3-منطقه 51 نوادا، امریکا

منطقه 51 نوادا امریکا

منطقه‌ای در وسط بیابان‌های نوادا که یک پایگاه نظامی مخفی امریکایی می‌باشد. هدف و عملیات درون این پایگاه بر کسی آشکار نمی‌باشد چرا که ورود به آن به شدت ممنوع می‌باشد.

4-مترو 2، روسیه

متروی روسیه

سیستم زیرزمینی مخفی Metro 2 که به موازات سیستم رسمی زیرزمینی مسکو قرار دارد و ادعا می‌شود که نهادهای مهم دولتی، اداری، از جمله کرملین خانه ژلوتوفسکی و فرودگاه ونوکوف را به هم متصل می‌کند.

5-موزه کوکاکولا، جورجیا، امریکا

موزه کوکاکولا

فرمول سری و افسانه‌ای کوکاکولا، یکی از اسرار تجاری در جهان، در موزه کوکاکولا در آتلانتای جورجیا نگهداری می‌شود. در این موزه بیش از 125 سال تاریخ، لحظات به یاد ماندنی و خاطرات بیشمار مرتبط با این نوشیدنی تحت تدابیر امنییتی شدید نگهداری می‌شود.

6-جزیره مارها، برزیل

جزیره مارها برزیل

جزیره مارها واقع در ساحل سائو پائولو برزیل با شمار زیاد مارهایی که در این جزیره زندگی می‌کنند، معروف می‌باشد و تنها مکان روی کره زمین است که گونه خطرنام Lancehead Viper در آن یافت می‌شود. زهر این مار به قدری قوی است که ماهیچه انسان را از بین می‌برد. جای تعجب نیست که دولت برزیل بازدید از این جزیره را ممنوع اعلام کرده است.

7-پایگاه Dulce، نیومکزیکو، ایالت متحده امریکا

نیومکزیکو امریکا

پایگاهی در شمال نیومکزیکو، نزدیک مرز کلرادو با جمعیت 2600 نفر که ادعا می‌شود در مراکز زیرزمینی این پایگاه آزمایشات و فن آوری‌هایی در رابطه با پیوند اعضای حیوان و انسان و ترکیب آن‌ها انجام می‌شود.

8-Mezhgory، روسیه

روسیه

گفته می‌شود که این مکان واقع در کوه‌های جنوبی روسیه، محل استقرار موشک‌های هسته‌ای اتوماتیک است که قابلیت فعال‌سازی و کنترل از راه دور را دارا می‌باشند. دو گردان از ورود افراد متفرقه به این شهرک محافظت می‌کنند.

9-هرم ITZA، مکزیک

مکزیک

یکی از معروفترین مکان‌های باستانی حفاظت شده مکزیک و جاذبه گردشگری مورد علاقه بسیاری از گردشگران در یوکاتان که سالانه حدود 1.5 میلیون بازدیدکننده را به این مکان می‌کشاند. هر چند که معروفترین بنای این محل یعنی هرم El Castillo، در سال 2006 به روی عموم بسته شد.

10-جزیره Heard، استرالیا

جزیره هرد استرالیا

یکی از غیرقابل دسترس‌ترین نقاط جهان ، جزیره HEARD بین ماداگاسکار و قطب جنوب است که متعلق به استرالیا می‌باشد و منزلگاه دو آتشفشان فعال می‌باشد و از سنگ آهنک و باقی‌مانده فوران آتشفشانی تشکیل شده است.

در سال 1996 دولت استرالیا هرگونه ورود بدون مجوز به این جزیره را ممنوع اعلام کرد.

11-جزیره Poveglia، ایتالیا

جزیره poveglia ایتالیا

این جزیره کوچک بین ونیز و لیدو در شمال ایتالیا یکی از مکان‌های ممنوعه با گذشته‌ای تاریک است. گفته می‌شود این جزیره به عنوان مکان قرنطینه 160.000 بیمار مبتلا به طاعون استفاده می‌شده است. بیش از نیمی از این جزیره شامل بقایای انسان‌هایی است که آخرین لحظات زندگی خود را در آن سپری کرده‌اند.

12-آرامگاه چین شی هوانگ، چین

آرامگاه چین شی هوانگ، چین

آرامگاه نخستین امپراتور چینی و بنیانگذار سلسله چین، متشکل از شبکه‌ای پیچیده از غارهای زیرزمینی و شامل تمام لوازم مورد نیاز امپراتور برای زندگی پس از مرگ او یکی از مکان‌های ممنوعه دنیا می‌باشد و امکان دارد دولت چین مجوز حفاری این آرامگاه را برای حفظ احترام مراسم خاکسپاری باستانی، هیچگاه صادر نکند.

 

 

نظر بدهید